Eğitim

Yaşam Becerileri Gözlem Formu Doldurulmuş Tablo Uzun Versiyon 

Yaşam Becerileri Gözlem Formunun tablo halinde doldurulmuş örneğini yazımızda bulabilirsiniz.

Veliler ve öğretmenler tarafından doldurulması gereken Yaşam Becerileri Gözlem Formunun Tablo Halinde doldurulmuş şekillerini aşağıda bulacaksınız.

Yaşam Becerileri Gözlem Formu Doldurulmuş Tablo Uzun Versiyon 

Her alan konu başlığı, gözlenen davranışlar / kazanımlar ve öğretmen notları sütunlarıyla sade, net ve öğretmenlerin değerlendirme formu şeklinde kullanılabilir hale getirilmiştir. Bu tablonun çıktısını alarak kendiniz doldurabilirsiniz.

Bu tablonun düz yazı haline buradan ulaşabilirsiniz. 

🌿 Gelişim Alanları Tablosu

1. Aile Hayatım Gözlenen Davranışlar / Kazanımlar Öğretmen Notları
Sofra hazırlığına yardımcı oluyor.
Annesiyle birlikte çamaşır katlıyor.
Bitki bakımı konusunda bilinçli; su vermesi gerektiğini biliyor ve yapıyor.
El yıkama ve kişisel hijyenine dikkat ediyor.
Meyve ve sebze yıkama alışkanlığı gelişti.
Giysilerini kirli sepete atıyor.
Yardım almadan ayakkabılarını bağlayabiliyor.
Sofrada yemek servisine yardımcı oluyor.
Işıkları açma ve kapatma konusunda bilinçli.
Düğme ve fermuarlarını kendi başına kapatabiliyor.
Güvenlik kurallarına uyuyor (ör. ıslak zeminde yürümemek).
Kıyafetlerini düzenleyip dolabına yerleştiriyor.
Kırılan eşyaları onarmaya çalışıyor.
Dağıttığı eşyaları topluyor.
Geri dönüşüm bilincine sahip.
Harçlıklarını planlı şekilde harcıyor.
Çalışma masasını düzenliyor.
Evdeki tamirat malzemelerini tanıyor.
Bahçe işlerinde gönüllü olarak görev alıyor.
Yatağını düzenleme alışkanlığı kazanıyor.

2. Kişisel Bakım ve Hijyen Gözlenen Davranışlar / Kazanımlar Öğretmen Notları
Hijyen kurallarını biliyor ve uyguluyor.
Günlük hijyen faaliyetlerini listeleyebiliyor.
Dişlerini günde en az iki kez fırçalıyor.
Hijyen konulu hikâye ve dramalarla ilgileniyor.
Hijyen temalı bulmacalar çözüyor.
Temizlik malzemelerini tanıyor ve uygun kullanıyor.
Banyosunu kendisi yapabiliyor.
Hijyen temalı resimler yapıyor.
Temizlik oyunu etkinliklerine katılıyor.
Hijyen videolarını izliyor.
Hijyen köşesi oluşturuyor.
Tırnak kesim zamanı geldiğinde fark ediyor.
Yüz yıkama ve havlu kullanımı konusunda bilinçli.
Tuvalet temizliğini yardım almadan yapıyor.
Saç bakımını düzenli şekilde gerçekleştiriyor.
Dışarıdan gelince ayak ve çorap temizliğine dikkat ediyor.
Mendil kullanımını biliyor ve uyguluyor.
Temizlik şarkıları dinliyor ve uyguluyor.
Uyku öncesi temizlik rutinini yerine getiriyor.
Hijyen Dedektifleri çalışmasına katılabiliyor.

3. İletişim ve Sosyal Beceriler Gözlenen Davranışlar / Kazanımlar Öğretmen Notları
Empati kurabiliyor.
Dikkatli ve eleştirel dinleme yapabiliyor.
Mantıklı tartışmalara katılabiliyor.
Sosyal davranış kartlarıyla becerilerini geliştiriyor.
Proje çalışmalarında iş birliği yapıyor.
Sosyal hikâyeler yazabiliyor.
Günlük zaman çizelgesine uyuyor.
Sorumluluk alabiliyor.
Kültürel ve toplumsal değerlere uygun davranıyor.
Sınıf kurallarına uyuyor.
İletişim engellerini çözebiliyor.
Günlük tutarak iletişim becerilerini geliştiriyor.
Kendisi için önemli şeyleri fark edebiliyor.
Grup çalışmalarında uyumlu davranıyor.
Sosyal beceri kitapları okuyor.
İletişim oyunlarına katılıyor.
Sosyal beceri yarışmalarına katılıyor.
Zorluklarla başa çıkma senaryoları yazabiliyor.
Paylaşım bilincine sahip, sıraya girmeyi biliyor.
Yardımlaşma konusunda bilinçli.

4. Sürdürülebilir Yaşam ve Çevre Bilinci Gözlenen Davranışlar / Kazanımlar Öğretmen Notları
Doğa gözlem günlüğü tutabiliyor.
Artık malzemelerden sanat ürünü yapabiliyor.
Sürdürülebilir tasarım projesi yapabiliyor.
İklim değişikliği konusunda bilinçlenmeye açık.
Yenilenebilir enerji modelinde görev alabiliyor.
Organik gübre yapımını öğreniyor.
Yeniden kullanım atölyesinde görev alıyor.
Geri Dönüşüm Dedektifleri oyununa katılıyor.
Yeşil Bahçe projesinde görev alıyor.
Su Tasarrufu Dedektifleri oyununa katılıyor.
Çevre dostu ürün sergisine ürün hazırlayabiliyor.
Enerji tasarrufu kampanyasına katılabiliyor.
Doğa yürüyüşü ve çöp toplama etkinliklerine katılıyor.
Sıfır Atık Günleri programında aktif oluyor.
Yağmur suyu toplama projesine katılabiliyor.
Su tasarrufu farkındalığı kazanıyor.
Doğa fotoğrafçılığı yapabiliyor.
Sıfır Atık Beslenme Planı yapabiliyor.
Gölgelik alan projesine katılabiliyor.

5. Yaratıcılık ve Girişimcilik Gözlenen Davranışlar / Kazanımlar Öğretmen Notları
Minik Girişimciler Pazarı etkinliğine katılıyor.
Hayalindeki oyuncağı tasarlayabiliyor.
Geleceğin şehrini tasarlayabiliyor.
Yaratıcı hikâye ve oyun sahneleme etkinliklerine katılıyor.
Robot yapım atölyesinde görev alıyor.
Sosyal sorumluluk projelerinde görev alıyor.
Eser tasarımı konusunda fikir üretebiliyor.
Çevre dostu ürün tasarımı yapabiliyor.
Bilim kurgu ürünü geliştirebiliyor.
El yapımı hediyeler tasarlayabiliyor.
Yerel Kahramanlar projesine katılıyor.
Drama çalışmalarıyla hayal gücünü geliştiriyor.
Yerli tohum projesinde görev alıyor.
Geleceğin okulunu tasarlayabiliyor.
Proje sunumlarında aktif rol alıyor.
Yenilikçi ürün yarışmalarına katılabiliyor.
Toplum ihtiyaçları analizi yapabiliyor.
Küçük mucitler atölyesinde fikir üretiyor.
Düşünce haritası ile inovasyon öğrenebiliyor.
Girişimcilerden ilham alıyor.

İlgili Makaleler

Subscribe
Bildir
guest
0 Yorum
Eskiler
En Yeniler Beğenilenler
Satır İçi Geri Bildirimler
Tüm yorumları görüntüle
Başa dön tuşu
0
Düşüncelerinizi bekliyoruz, lütfen yorum yapın.x