Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli İzleme ve Değerlendirme Formu yayımlandı. İl ve ilçe milli eğitim müdürlükleri bu forma göre denetim ve değerlendirme yapacak.
Aşağıdaki formu kopyalayıp excel formatına yapıştırabilirsiniz. Okul müdürlüklerine bu formu göndererek önceden hazırlık yapmalarını isteyebilirsiniz.
Milli Eğitim Bakanlığı müfettişleri geldiğinde il ve ilçe milli eğitim müdürlükleri eğitim öğretim şube müdürlüklerindne bu forma göre denetim yapılıp yapılmadığına bakmaktadır.
Bu form hem okul müdürleri hem de il ve ilçe milli eğitim müdürlükleri için rehber niteliğinde olmaktadır.
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli İzleme ve Değerlendirme Formunda Neler Var?
Bu form, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli izleme ve değerlendirme süreçlerini kapsayan bir kontrol listesidir. Formdaki maddeleri özetlersek:
- Öğretim Programı Uygulaması: Okul yöneticilerinin, öğretmenlerin ders süreçlerini öğretim programlarına uygun şekilde yürütüp yürütmediklerini takip etmesi.
- Öğretmenlerin Ders Takibi: Okul yöneticilerinin, öğretmenlerin ders işleyiş süreçlerini altı boyutta izleyerek değerlendirmesi.
- Yıllık Plan Kontrolü: Sınıf ve alan zümrelerinin hazırladığı yıllık planların Bakanlık tarafından yayımlanan örnek çerçeve planlara uygun olup olmadığının kontrol edilmesi.
- Ders Kitaplarının Kullanımı: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ne uygun ders kitaplarının derslerde kullanılıp kullanılmadığının izlenmesi.
- Dijital İçerik Kullanımı: Ders kitaplarındaki e-içeriklerin öğrenciler tarafından kullanılıp kullanılmadığının takibi.
- Ders Kitabı Tanıtım Videoları: Öğretmenlerin ders kitaplarının tanıtımı ve kullanımıyla ilgili videoları izleyip izlemediğinin değerlendirilmesi.
- Kaynak Takibi: Ders kitaplarının yeterli etkinlik içerip içermediği ve ek kaynak ihtiyacını ortadan kaldırıp kaldırmadığının kontrol edilmesi.
- Ölçme ve Değerlendirme: Süreç odaklı ölçme değerlendirme sistemine geçiş yapıldığından, sınıf içi ölçme değerlendirme faaliyetlerinin beceri odaklı, geri bildirim veren ve geliştirici olup olmadığının değerlendirilmesi.
- Türkçe ve Edebiyat Dersleri: Dört edebi eser okutulması ve bir eleştirel film analizi yapılması gerektiğinden, bu seçimlerin öğretim programına uygun olup olmadığının kontrol edilmesi.
- TYMM Web Sitesinin Kullanımı: Öğretmenlerin tymm.meb.gov.tr web sitesinin içeriğini tanıyıp kullanmalarının sağlanması.
- Program Okuryazarlığı Atölyeleri: Zümre öğretmenlerinin, program okuryazarlık kılavuzlarını atölye çalışmalarıyla inceleyip incelemediğinin değerlendirilmesi.
- Veli ve Öğrenci Bilgilendirme: Veli ve öğrenci bilgilendirme kılavuzlarının veli toplantılarında paylaşılması ve velilerin program hakkında bilgi sahibi olmalarının sağlanması.
- Okul Yöneticilerinin Rolleri: Okul yöneticilerinin görev ve sorumluluklarını içeren süreç uygulama kılavuzunun incelenmesi ve altı boyutta izleme faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi.
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli İzleme ve Değerlendirme Formu
Sıra | TÜRKİYE YÜZYILI MAARİF MODELİNi İZLEME VE DEĞERLENDİRME SÜREÇLERİ | EVET | HAYIR |
1 | Okul yöneticilerimizce Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin uygulandığı sınıf düzeylerinde derslere giren öğretmenlerin ders süreçlerini öğretim programlarının yapısına uygun olarak planlayarak işletip işletmediklerini takip edip etmediklerinin izlenmesi ve değerlendirilmesi yapıldı mı? | ||
2 | Okul yöneticilerimiz tarafından Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin uygulamasına yönelik okuldaki her bir öğretmenin dersinin izleme ve değerlendirmesinin yapılarak eğitim öğretim uygulamaları takip edildi mi? (“Türkiye Yüzyılı Maarif Modeline Göre Okul Yöneticilerinin Rolleri”kılavuzunda belirtilen altı boyuta göre ) | ||
3 | Eğitim kurumu sınıf/alan zümrelerince hazırlanan yıllık planların, Bakanlığımızca yayımlanan örnek yıllık çerçeve planlar dikkate alınarak hazırlanıp hazırlanmadığı kontrol edildi mi? | ||
4 | Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin uygulandığı sınıflarda ilgili ders kitapları derslerde kullanılıyor mu? | ||
5 | Kitaplarda yer alan destekleyici e-içeriklerin öğrencilere kullandırtılıp kullandırtılmadığının takibi yapılıyor mu? | ||
6 | Okul Yönetimince yapılan planlama doğrultusunda Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ne göre hazırlanan ders kitaplarının tanıtımı ve kullanımına yönelik hazırlanan ders kitabı tanıtım videoları öğretmenlerce izlendi mi? | ||
7 | Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında hazırlanan kitapların yeterli düzeyde etkinlik içerdiği, karekodlarla desteklendiği, dolayısıyla yardımcı kaynak kullanımına ihtiyaç bırakmadığı noktasında gerekli takip yapılıyor mu? | ||
8 | Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında sonuç odaklı ölçme değerlendirme yerine süreç odaklı ölçme değerlendirmeye geçildiğinden sınıf içi ölçme değerlendirme faaliyetleri; beceri odaklı, öğretim sürecini en üst düzeyde destekleyen, geri bildirim sağlayan, tanılayıcı ve geliştirici olacak şekilde yürütülüyor mu? | ||
9 | Türkçe ve Türk dili ve edebiyatı derslerinde yıl boyunca toplam dört eser okutulacak ve ayrıca bir eleştirel film analizi yapılacaktır. Okunacak eserler ve izlenecek filmlerin sınıf/alan zümrelerince öğretim programında yer alan metin seçimi ölçütleri de dikkate alınarak belirlenip belirlenmediği kontrol edildi mi? | ||
10 | Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ne yönelik hazırlanan “tymm.meb.gov.tr” web sitesi ve içeriğinin öğretmenlere tanıtılıarak öğretmenlerin ilgili siteyi kullanmaları sağlandı mı? | ||
11 | Okul Yönetimince yapılan planlama doğrultusunda Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ne yönelik hazırlanan tymm.meb.gov.tr sitesindeki “Program Okuryazarlığı Kılavuzlarının”her birinin ayrı ayrı atölye çalışmaları şeklinde zümre öğretmenlerince incelendi mi? | ||
12 | “Veli ve Öğrenci Bilgilendirme Kılavuzları” hazırlanarak tymm.meb.gov.tr adresinde yayınlanıştır. Okul Yönetimince yapılan planlama doğrultusunda bu kılavuzların veli toplantılarında mutlaka velilerle paylaşılarak velilerimizin program hakkında kanaat sahibi olmaları sağlandı mı? | ||
13 | Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin, eğitim süreçlerine daha etkin bir şekilde entegre edilebilmesi için okul yöneticilerinin üstleneceği görev ve sorumlulukları içeren “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeline Göre Okul Yöneticilerinin Rolleri” süreç uygulama kılavuzu hazırlanmıştır.Okul Müdürlerince altı boyutta izleme faaliyetlerini içererek kontrol listesi sunan bu kılavuz incelendi mi? |
Eğitim içeriklerimizden daha fazla haberdar olmak için eğitim sayfamızı ziyaret ediniz.