Şube Müdürü ve MEM Personelinin Görevleri
Şube Müdürü ve MEM Personelinin Görevleri

Şube Müdürü ve MEM Personelinin Görevleri Yeniden Belirlendi

Millî Eğitim’de Görev Tanımları Yenilendi: Şube Müdürü ve MEM Personelinin Görevleri yeniden belirlendi.
Millî Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) yayımladığı yeni yönetmelikle şube müdürleri ve eğitim personelinin görev yetki ve sorumlulukları yeniden düzenlendi.

Şube Müdürü ve MEM Personelinin Görevleri

26 Nisan 2025 tarihli Resmî Gazete’de yayımlanan düzenleme, eğitim yönetiminde görev dağılımını netleştirerek verimliliği artırmayı hedefliyor.

2025 Milli Eğitim Müdürlükleri Yönetmeliği Çıktı

Yeni Yönetmeliğe Göre Şube Müdürlerinin Görevleri

Yönetmeliğin 32. Maddesi uyarınca şube müdürlerinin başlıca sorumlulukları:

Eğitim-Öğretim Yönetimi

Okullardaki müfredat uygulamalarını izleme ve denetleme

Öğrenci devamsızlık ve okul terklerini önleme çalışmaları yürütme

Destekleme ve yetiştirme kurslarını koordine etme

Kurumsal İşleyiş

Bağlı olduğu şubenin hizmetlerini planlama ve yürütme

Okul/kurum açma-kapama ve isim değişikliği süreçlerini yönetme

Bakanlık projelerinin ilçe düzeyinde uygulanmasını sağlama

Denetim ve Rehberlik

Okullara düzenli rehberlik ziyaretleri yapma

Eğitim materyallerinin doğru kullanımını denetleme

Okul yöneticilerine performans değerlendirme raporu hazırlama

Diğer Personelin Görev Tanımları

Yönetmeliğin 32. Maddesi 7-9. Fıkraları personel görevlerini şöyle düzenliyor:

Şefler

Şube içi koordinasyonu sağlama

Evrak ve yazışma trafiğini yönetme

Hizmetlerin mevzuata uygun yürütülmesini denetleme

Bilgi İşlem Personeli

MEBBİS ve e-Okul sistemlerinin kesintisiz çalışmasını sağlama

Dijital eğitim araçlarının kullanımına teknik destek verme

Destek Personeli

Arşiv ve doküman yönetimi

Okul donatım ve malzeme dağıtım süreçleri

Bakanlık genelgelerinin okullara iletilmesi

Yeni Yönetmelikle Şube Müdürü Sayısı Artacak mı?

Yeni düzenleme görev tanımlarını netleştirerek yetki karmaşasını önlüyor. Ancak şube müdürlerine verilen 31 ortak görev, iş yükünü kritik seviyeye çıkarıyor.

Personelin görev yetkileri artarken, özlük haklarında iyileştirme yapılmaması motivasyonu düşürecektir. yorumları yapılıyor.

Şube Müdürü ve MEM Personelinin Görevleri konusunda

Görev dağılımı illerin ihtiyacına göre esnek şekilde yapılandırılmalı,

Norm kadro güncellemeleri 2024 sonuna kadar tamamlanmalı,

Personelin mesleki gelişim eğitimleri artırılmalı

görüşleri de ileri sürülüyor.

Tüm Şube Müdürü haberleri

İstatistiklerle Görev Dağılımı

Personel Türü Eski Sistemdeki Görev Sayısı Yeni Sistemdeki Artış Oranı
Şube Müdürü 15-20 ana görev %40 artış
Şef 8-10 görev %25 artış
Uzman 5-7 görev %30 artış

Not: Bu haber 26 Nisan 2025 tarihli Resmî Gazete’de yayımlanan Millî Eğitim Müdürlükleri Yönetmeliği’nin 5, 7 ve 32. maddelerine dayanmaktadır.

Detaylı bilgi için: Resmî Gazete – 26 Nisan 2025 / Sayı: 32882

Hakkında Hakan Bilge

Uzun yıllardır eğitim camiası içerisinde içerik üreten bir eğitimci olarak; öğretmen, öğrenci ve velilere rehber olacak bilgileri aktarmaktadır.
Subscribe
Bildir
guest
0 Yorum
Eskiler
En Yeniler Beğenilenler
Satır İçi Geri Bildirimler
Tüm yorumları görüntüle
0
Düşüncelerinizi bekliyoruz, lütfen yorum yapın.x