Eğitim

Ortaokul Yaşam Becerileri Formu Doldurma Örneği

Ortaokul Yaşam Becerileri Formu Doldurma Örneği çalışmamız ile öğretmen ve velilerin ihtiyaç duyduğu bilgileri detaylı olarak sunuyoruz.

Ortaokul Yaşam Becerileri Formu Doldurma Örneği

Öğrencinin Adı Soyadı: Mert Can Aksüt
Sınıfı: 6/B
Gözlem Tarihi: 28.12.2024

1. Aile Hayatım

Beceriler: Gelişti veya gelişiyor seçeneğini işaretleyiniz.

  • Gelişti
  • Gelişiyor

Veli Notları: ( Alttaki seçeneklerde çocuğunuzun olumlu veya olumsuz durumlarından birini seçebilir, ekleme çıkarma yapabilirsiniz.)

Evde ve kendi odasında düzenli bir yaşam alanı oluşturabiliyor ve odasında kişisel sorumluluk alanı oluşturma bilincini kazanıyor.

Zaman yönetimi hakkında daha fazla bilgi sahibi olmaya başlıyor. Hangi saatte neler yapabileceğini planlayabiliyor.

Günlük hayata dair ve sorumlulukları ile ilgili ailesiyle işbirliği içerisinde bulunabiliyor.

Sağlıklı beslenme konusunda titiz davranıyor, sağlığa zararlı yiyecek ve içeceklerden olabildiğince uzak duruyor.

Kirlenen eşyalarını temizleyebiliyor çamaşır makinesine atıp çalıştırabiliyor. Kıyafetlerinin bakımına, temizliğine ve düzenle dikkat ediyor.

Temizlik ve hijyen konusunda bilinçli davranıyor yerden aldığı bir şeyi yemiyor temiz olmayan bir yeri temizlemeden kullanmıyor.

Enerji verimliliği ve su tüketimi konusunda bilinçli davranıyor gereksiz lambaları söndürüyor ve suyu israf etmeden kullanıyor.

Yemek yedikten sonra mutfakta ebeveynlerine yardımcı oluyor mutfağın temizliğinde görev alıyor.

Güvenli yaşama konusunda farkındalığı yüksek. Tehlikeli hareketlerden kaçınıyor tehlikeli yerlere gitmiyor.

Okul kıyafetlerini, defterlerini, kitaplarını, kalemliğini ve çantasını düzenli tutuyor bunların bakımına Özen gösteriyor.

Ebeveynler ile birlikte masa ve sofra kurmaya yardımcı oluyor. Sofrada hangi eşyaların nereye koyulacağını biliyor ve bu tertip düzene önem veriyor.

Kırlan de bozulan eşyalarını tamir etme konusunda becerisini geliştiriyor kafa yoruyor.

Mutfakta bilmediği elektronik eşyaları güvenliği açısından çalıştırmıyor veya çalıştırırken titizlikle davranıyor.

Mutfakta kolay yapılan çeşitli yemekleri pişirebiliyor ve sağlıklı bir şekilde bunları nasıl yiyeceğini biliyor.

Yeni yıkanmış veya kırışan kıyafetlerini ütülemeyi biliyor bazen uyguluyor.

Kirlenen ayakkabılarını silmeyi ve boyamayı kendisi yapıyor.

Sökülen düğmelerini ve kıyafetlerinde yırtılamaya sökülen yerleri dikebiliyor.

Bitkilerin bakımına özen gösteriyor, yeşili korumanın farkında çiçekleri koparmıyor.

Kendisine verilen harçlıkları günlük veya haftalık olarak belli bir plan dahilinde harcayabiliyor para yönetimini kontrol edebiliyor.

Geri dönüşüm malzemelerinin neler olduğunu ve nereye atılması gerektiğini biliyor buna göre çevreye katkı sunabiliyor.

Öğretmen Notları: (Öğretmen dolduracak)



2. Kişisel Bakım ve Hijyen

Beceriler: Gelişti veya gelişiyor seçeneğini işaretleyiniz.

  • Gelişti
  • Gelişiyor

Veli Notları: ( Alttaki seçeneklerde çocuğunuzun olumlu veya olumsuz durumlarından birini seçebilir, ekleme çıkarma yapabilirsiniz.)

Günlük yapması gereken temizlik faaliyetlerini alışkanlık olarak hayatında uygulayabiliyor.

El hijyeni konusunda bilinçli davranıyor. Yemeklerden önce ve sonra veya dışarıdan geldiğinde ellerini yıkama alışkanlığını uyguluyor.

Ağız ve diş sağlığı konusunda bu bilinçli davranıyor yemeklerden sonra ve yatmadan önce dişlerini fırçalamayı ihmal etmiyor.

Saçlarının temizliğine ve bakımına dikkat ediyor. Saçlarını sürekli tarayarak düzenli durmasını sağlıyor.

Ergenlik döneminde sivilceleri ile barışık olmayı onlarla nasıl başa çıkabileceğini biliyor.

Tırnaklarının uzadığı zaman kesilmesi gerektiğini biliyor ve kesiyor. Tırnak temizliğine dikkat ediyor.

Kıyafetlerini bakımlı ve hijyenik tutuyor. Kıyafetleri kirlendiğinde yıkanması için kirli sepetine atıyor ve bunu ebeveynlerine sormadan yapabiliyor.

Kişisel diş fırçası tarak parfüm gibi eşyalarını hijyenik tutması gerektiğini biliyor ve bunları zaman zaman temizliyor.

Kendisine alerji oluşturabilecek ortamlardan uzak duruyor ve yaşam alanını sağlıklı bir şekilde oluşturmak konusunda bilinçli davranıyor.

Göz sağlığına ve hijyenine dikkat ediyor. Elleriyle gözlerini ovuşturmuyor. Gözlerini tozlu dumanlı ve hijyenik olmayan ortamlardan uzak tutuyor.

Hijyen malzemelerini bilinçli kullanıyor, israf etmeden gerektiği kadar ve uzun ömürlü olacak şekilde sarf ediyor.

Beslenmenin vücut sağlığını korumada ne kadar önemli olduğunu farkında. Vücut sağlığına zarar verecek yiyeceklerden ve içeceklerden uzak duruyor.

Belli günler içerisinde banyo yapması gerektiğini biliyor ve ebeveynlerine sormadan uygulayabiliyor.

Kişisel bakımını belli zaman periyotlarında aksatmadan gerçekleştirebiliyor.

Dışarıdan geldikten sonra çoraplarını çıkarması ve değiştirmesi gerektiğini biliyor, ayaklarını yıkıyor.

Kişisel eşyalarını kalemini, diyeceğini ve elinde fazla olan malzemeleri paylaşmayı biliyor.

Her gün saat kaçta yatıp kaçta kalkması gerektiğini biliyor ve uyguluyor. Yatak düzenine bakımına ve hijyenine dikkat ediyor yatağını kullandıktan sonra toplayabiliyor.

Güzel beden gelişiminin farkında bir birey olarak spor yapmaya, dış görünüşüne ve vücut bakımına özen gösteriyor.

Eğlenceli hijyen oyunları etkinliklerine katılabilir ve bu etkinliklerde başarı sağlayabilir.

Hijyen konusunda afiş ve posterler hazırlayarak farkındalığın gelişmesine yardımcı olabilir.

Öğretmen Notları: (Öğretmen dolduracak)



3. İletişim ve Sosyal Beceriler

Beceriler: Gelişti veya gelişiyor seçeneğini işaretleyiniz.

  • Gelişti
  • Gelişiyor

Veli Notları: ( Alttaki seçeneklerde çocuğunuzun olumlu veya olumsuz durumlarından birini seçebilir, ekleme çıkarma yapabilirsiniz.)

Arkadaşlarıyla bir gül çevresi ve büyükleri ile etkili iletişim kurabiliyor.

Kendisini karşısındaki yerine koyarak empati kurabiliyor. Duygusal zekasını kullanabiliyor.

Konuşan bir kişinin karşısında aktif dinleme özelliğini gösterebiliyor. Konuşan kişiye sorular sorup yorum yapabiliyor.

Arkadaşlarıyla veya aile bireyleriyle girdiği çatışmalara dair çözümler üretebiliyor.

Toplumdaki sorunların nasıl çözüleceğine dair fikirler öne sürebiliyor. Bu konuda yorum yapabiliyor soru sorabiliyor.

Sosyal medya platformlarında nasıl tavır alacağını biliyor dijital iletişim şeklinin nasıl olacağının farkında olarak davranıyor.

Toplumda nasıl iletişim kurulacağını, kime nasıl hitap edeceğini biliyor toplumun ahlaki değerlerine saygı gösteriyor.

İletişimde beden dilini kullanmayı biliyor. Jest ve mimiklerini gerektiği yerde kullanabiliyor.

Sosyal veya bilgisayarda dijital içerik üretmeyi ve paylaşmayı biliyor ve bunu uyguluyor.

Takdir ettiği veya beğendiği bir konuşma veya harekete karşı olumlu tepkilerini ifade edebiliyor pozitif geri bildirim verebiliyor.

Etik davranış ve sorumluluk ilkelerinin farkında olarak davranıyor. Kendisine yapılmasını istemediği bir şeyi başkasına da yapmıyor.

Toplumdaki farklılıklara, kişisel beceri veya eksikliklere karşı saygı gösterebiliyor bunları toplumun bir zenginliği olarak kabul edebiliyor. Toplumda herkesin aynı olamayacağını bilerek davranıyor.

İçinde bulunduğu sorunları açıklaması gereken kişilere açık ve anlamlı bir şekilde ifade edebiliyor.

Arkadaşlar ile birlikte sosyal etkinlik düzenleme faaliyetlerini katılabiliyorlar.

Zaman zaman hayat bir gül dersler ve ilişkiler hakkında dinleme ve düşünme alıştırmaları yaparak bu konudaki becerilerini geliştirebiliyor.

Topluluk önünde heyecanlanmadan soğukkanlılıkla kendini ifade edebiliyor, düşüncelerini anlatabiliyor.

Sıkıntılı veya sevinçli durumlarda Duygu yönetimini başarıyla sürdürüyor. Duygularına hakim olabiliyor.

Eleştirel düşünce becerisi gelişiyor zaman zamanı yaratıcı ifadeler kullanabiliyor.

Günlük, haftalık, aylık ve hatta yıllık zaman yönetimini hedefleri doğrultusunda gerçekleştiriyor ve bu konuda planlama yapabiliyor.

Hedeflerine yönelik olarak motivasyonunu sürekli canlı tutabiliyor.

Öğretmen Notları: (Öğretmen dolduracak)



4. Sürdürülebilir Yaşam ve Çevre Bilinci

Beceriler: Gelişti veya gelişiyor seçeneğini işaretleyiniz.

  • Gelişti
  • Gelişiyor

Veli Notları: ( Alttaki seçeneklerde çocuğunuzun olumlu veya olumsuz durumlarından birini seçebilir, ekleme çıkarma yapabilirsiniz.)

Geri dönüşümün toplumunun Hayati bir meselesi olduğunun farkında. Geri dönüşüm ile neler yapılabileceği konusunda kafa yoruyor, geri dönüşüm malzemelerinin nereye atılacağını biliyor.

Doğada yürüyüş yapmaktan hoşlanıyor ve ekosistemi gözlemleyebiliyorlar. Ekosistemden hayata dair dersler çıkarabiliyor.

Enerji tasarrufu ve bilinci konusunda yeterli bilgilere sahip olmayı sürdürüyor. Sürdürülebilir olmayan enerjinin boşa harcanmaması konusunda farkındalığı yüksek.

Sürdürülebilir tarım ve bahçecilik uygulamaları konusunda bilgi almak için hevesli davranıyor. Atatürk’ün ve bilinçli tarım ile sağlıklı beslenme arasındaki ilişkiyi fark edebiliyor.

Doğa dostu ürünler kullanma konusunda sürekli bir öğrenme faaliyeti içerisine girebiliyor. Doğaya zararlı olmayan malzemeleri kullanmayı tercih ediyor.

Sıfır atık projesi ile ilgileniyor ve toplumda geri dönüşüm ile doğaya daha az zarar verilebileceğinin farkında olarak hareket ediyor.

Dünyadaki iklim değişikliği ve bunların insanlar ve diğer canlılar üzerindeki olumsuz etkilerini biliyor ve bu konuda bilinçli davranıyor.

Atık yönetimi konusunda yayınlara ilgili davranıyor ve kullanılan eşyaların doğaya ve diğer canlılara geri kazandırılması için uygun davranışlarda bulunuyor.

Yenilenebilir enerji kaynakları hakkında yeterince bilgiye sahip. Su enerjisi, rüzgar enerjisi, güneş enerjisi gibi sürdürülebilir ve yenilenebilir enerji kaynaklarının doğa ve toplumun geleceğine olumlu katkılarının olduğunu biliyor.

Toplumsal farkındalık projelerle ilgi duyuyor çevreyi koruma, insanlara saygı duyma açık yönetimi gibi konularda daha hassas davranıyor.

Gıda israfının önlenmesi konusunda duyarlı davranışlar sergiliyor. Evde veya okulda yediği yiyecekleri israf etmeden tüketmesi gerektiğini biliyor.

Ekolojik izleme ve raporlama faaliyetlerine katılabilir ve bu faaliyetlerde başarı sergileyebilir.

Yerel gıda üretiminin toplum ekonomisine faydaları ve aile ekonomisine getirileri konusunda yeterli bilgiye sahip.

Çevre dostu ulaşım seçenekleri konusunda oldukça ilgili. Ulaşımda bisiklet elektrikli araç kullanmanın doğaya daha az zarar verdiğinin farkında.

Birine hediye verme konusunda sürdürülebilir malzemeden yapılmış hediyeler vermeyi tercih ediyor.

Toplumda ve yaşanılan yerde sürdürülebilir ve herkesin faydalanabileceği bahçeler oluşturma fikrine sıcak bakıyor.

Sürdürülebilir ve yenilenebilir malzemelerle tüketim alışkanlıkları edinme konusunda olumlu ve istekli davranıyor.

Toplumdaki tüketim ve yönetim faaliyetlerinin çevreye olan etkileri konusunda bilgi sahibi olmaya çalışıyor.

Öğretmen Notları: (Öğretmen dolduracak)



5. Yaratıcılık ve Girişimcilik

Beceriler: Gelişti veya gelişiyor seçeneğini işaretleyiniz.

  • Gelişti
  • Gelişiyor

Veli Notları: ( Alttaki seçeneklerde çocuğunuzun olumlu veya olumsuz durumlarından birini seçebilir, ekleme çıkarma yapabilirsiniz.)

Yaratıcı düşünme ve becerilerini geliştirme konusunda bazen kendisini zorluyor. Farklı fikirler üreterek şaşırtabiliyor.

Bir projeyi tasarlayarak planlamasını yapıp sonlandırabiliyor.

Girişimcilikle ilgili cesaretli adımlar atmaya hazır görünüyor. Kendisini destekleyen olursa bazı konularda girişimcilik ruhunu açığa çıkarabiliyor.

Girişimcilik fikirleri ile topluma yön vermeye ve kendi ekonomik durumunu geliştirmeye yönelik fikirler ileri sürebiliyor.

Takım çalışmasına katılarak arkadaşlar öyle işbirliği yapabiliyor.

İnovasyon ve yenilikçilik konularına olumlu yaklaşıyor ve eski uygulamaların daha faydalı faaliyetlerle geliştirilmesi gerektiğini düşünüyor.

Etkili iletişim becerileri konusunda yayınları izliyor çevresinden ve insanlardan mesajlar alabiliyor.

Ev veya kendi bütçesi ile ilgili planlamalara dahil olabiliyor bunlarla ilgili fikir yürütebiliyor.

Sosyal girişimcilik projelerinde aktif görev almak konusunda istekli davranıyor.

Fikirleri ve düşüncelerini açıklıkla ifade edip geri bildirimleri değerlendirebiliyor.

Geleceğin meslekleri ve teknoloji alanında araştırmalar yapıyor ve bu araştırmaların ekonomik sonuçlarına dair çıkarımlarda bulunabiliyor.

Duygusal zekasını kullanarak girişimcilik ruhunu canlandırabiliyor.

Etkinlik düzenleme ve organizasyonlarda görev alma konusunda istekli davranıyor.

Zaman yönetimi konusunda daha planlı davranarak hayatını daha düzenli bir şekilde devam ettirebiliyor.

Özgün bir eser yazma konusunda olumlu bir bakış açısına sahip ancak çevresinden ve büyüklerinden destek bekliyor.

Bireysel ve grup halinde hareket edebiliyor grubun hedefleriyle uyumlu çalışmalar içerisine girebiliyor.

Sosyal medya ve dijital ortamlarda girişimcilik ruhunu gösteren ifadeler ve hareketler yapabiliyor.

Fikirlerinin özetini çıkarıp bu özetle bir planlama yapabiliyor.

Başarı hikayelerine ilgi duyuyor. Hayatta başarmış kişilerin neyi nasıl başardıklarına dair fikirler ve çıkarımlarda bulunabiliyor.

Kriz ve kargaşa anlarında soğukkanlı davranabiliyor ve bunları çözme yoluna gidebiliyor.

Kapsayıcı ve erişilebilir şekilde planlama ve tasarım yapabilme yeteneğine sahip.


Öğretmen Notları: (Öğretmen dolduracak)



İlkokul Yaşam Becerileri Gözlem Formu Doldurma Örneği (Uzun)

Yaşam Becerileri Gözlem Formu Doldurma Örneği (Kısa)

Not: Yaşam Becerileri Gözlem Formu Doldurma Örneği olarak verdiğimiz bilgileri ailenize veya çocuğunuza göre genişletebilir, eklemeler ve çıkarmalar yapabilirsiniz. Veli notları kısmına çocuğunuzun bu dönem içindeki genel gelişimi hakkında gözlemleriniz ve geri bildirimlerinizi yazınız.

İlkokul Düzeyi Yaşam Becerileri Nelerdir?

Ortaokul Düzeyi Yaşam Becerileri Nelerdir?

Gözlem formu örneğini buradan indirerek Yaşam Becerileri Gözlem Formu doldurma işini bu bilgilerle yazabilirsiniz.

İlgili Makaleler

Subscribe
Bildir
guest
0 Yorum
Eskiler
En Yeniler Beğenilenler
Satır İçi Geri Bildirimler
Tüm yorumları görüntüle
Başa dön tuşu
0
Düşüncelerinizi bekliyoruz, lütfen yorum yapın.x