Mevzuat

Okul ve Kurumların 2025 Yıl Sonu Taşınır İşlem Basamakları

Okul ve Kurumların 2025 Yıl Sonu Taşınır İşlemleri MEB tarafından gönderilen resmi yazıda açıklandı.

Milli Eğitim Bakanlığı, okul ve kurumların 2025 yılı sonu taşınır işlem basamkalrını gönderdiği bir resmi yazıyla açıkladı. 

Resmi yazıyı ayniyle sizlere sunuyoruz.

Okul ve Kurumların 2025 Yıl Sonu Taşınır İşlem Basamakları

T.C.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Strateji Geliştirme Başkanlığı

Tarih: 20.10.2025
Sayı: E-84858891-809.99-144363416
Konu: Taşınır Kayıt ve Kontrol İşlemleri

DAĞITIM YERLERİNE

Bakanlığımızın mevcuttaki taşınırlarına dair iş ve işlemler 31 Aralık 2024 tarihi itibarıyla bitirilmiş ve izleyen yıla ait taşınır işlemleri bu tarih sonrasında yapılmaya başlanmıştır. 2025 taşınır yılsonu işlemleri ise 31 Aralık 2025 tarihi itibarıyla sonlandırılacaktır.

Bakanlığımız merkez ve taşra teşkilatı harcama birimlerinin 2025 taşınır yılsonu işlemleri öncesinde yapmaları gereken hususlar ile harcama birimi kodlarının güncelliğinin sağlanması ve genel olarak dikkat edilmesi gereken diğer hususlar hakkında açıklama yapılmasına ihtiyaç duyulmuştur.

Bu itibarla, Bakanlığımız merkez ve taşra teşkilatı harcama birimi taşınır sorumlularınca;

  1. 2025 taşınır yılsonu işlemleri öncesinde, bir önceki yıla ait varsa her türlü düzeltmelerin, harcama birimlerince dayanakları olan tutanak vb. belgeler düzenlenmek suretiyle yapılması,

  2. Taşınır kayıt yetkililerince, 2025 taşınır yılsonu işlemlerini beklemeden Taşınır Kayıt ve Yönetim Sistemi (TKYS) – Yönetim Raporları – Taşınır (TKYS) – Taşınır (Muhasebe) Raporu alınarak hesap denkliğinin kontrol edilmesi,
    (Bu raporların anlamlı olabilmesi için tüm Taşınır İşlem Fişlerinin muhasebeleşmiş olması gerekmektedir. Ayrıca fişler muhasebeleştikten 2 gün sonra Taşınır (TKYS) – Taşınır (Muhasebe) Raporu’na yansımaktadır.)

  3. Ambar giriş ve çıkış Taşınır İşlem Fişlerinin muhasebeleşmiş olmasına rağmen Taşınır (TKYS) – Taşınır (Muhasebe) Raporu’nda hesaplar denk değilse, Harcama Birimi Taşınır Mal Yönetim Hesabı Cetveli (14 Nolu Örnek) ile saymanlıktan alınacak mizan kayıtlarının karşılaştırılarak hesapların kontrol edilmesi,

  4. TKYS’de yetkilendirme veya harcama birimleri arası devir işlemlerinde, ilgili birimin sistemde görülmemesi durumunda birimin “aktif” hâle getirilerek görülmesinin sağlanması; TKYS’de tanımlı ve “aktif” olarak görülmesine rağmen taşınır kayıt ve işlemlerinde kullanılmayacak olması nedeniyle sistemde görülmemesi gereken birimlerin ise “pasif” hâle getirilmesi,

    • Kapatılan veya açılan okul/kurum sorumlularınca harcama birimi durum değişikliğinin sgb.maliyonetim.tasinir@meb.gov.tr e-posta adresine gönderilerek Strateji Geliştirme Başkanlığı (SGB) Taşınır Kullanıcısı’na iletilmesi,

  5. Harcama birimi kodlarını “aktif/pasif” hâle getirmek üzere gönderilen e-postalarda, 13.1. ile başlayan birim kodunun yanı sıra harcama biriminin bağlı bulunduğu saymanlık kodu veya il/ilçe ve okul adının belirtilmesi,
    (Örn: 06152/13.1.31.62.136 Akşemsettin Ortaokulu)

  6. Kapanan okul/kurumun ambarları boşaltıldıktan sonra yılsonu işlemleri beklenmeden “Sayım ve Yılsonu İşlemleri” yapılacaktır. Bu işlem sonrasında, talep üzerine SGB Taşınır Kullanıcısı tarafından “pasif” hâle getirilen okul/kurumun taşınır yetkililerine tanımlı yetkilerin iptalinin, harcama biriminin bağlı bulunduğu saymanlıktan talep edilmesi,

  7. Yeni açılan okul/kurumun, öncelikle Kamu Harcama ve Muhasebe Bilişim Sistemi (KBS) ve Bütünleşik Kamu Mali Yönetim Bilişim Sistemi (BKMYBS)’ne tanımlanmış olması gerekmektedir.

    • Bu işlem sonrasında, talep üzerine (SGB) Taşınır Kullanıcısı tarafından “aktif” hâle getirilen okul/kurumun taşınır yetkililerinin yetkilendirilmelerinin, harcama biriminin bağlı bulunduğu saymanlıktan talep edilmesi,

  8. TKYS’de kullanıcılara yardımcı olacak güncel kılavuzların “Duyurular, Mesajlar, Yardım” menüsünde yer aldığı, TKYS programının kullanımından kaynaklı sorunların çözümünde bu kılavuzlardan yararlanılması,

  9. KBS ve BKMYBS sistemine tanımlanan veya kapanan okul/kurumun harcama birimi durum değişikliği, taşınır mal tanımlama (marka ve ölçü birimi) talepleri ile taşınır işlemlerinde karşılaşılan problemlerin sgb.maliyonetim.tasinir@meb.gov.tr e-posta adresi üzerinden Bakanlığımız SGB Taşınır Kullanıcısı’na iletilmesi,

  10. TKYS kullanımıyla ilgili problemlerin, Hazine ve Maliye Bakanlığı Muhasebat Genel Müdürlüğü yetkililerine iletilmek üzere TKYS’de yer alan “Sorun Bildir” menüsünden gönderilmesi,

  11. SGB Taşınır Kullanıcısı’nın yetkisi dışındaki, yazılım kaynaklı olan vergi kimlik numarası (VKN) ilk alındığında veya mevcut olan (VKN) değiştirildiğinde, yeni bir okul/kurum açıldığında veya okul/kurum adı değiştiğinde;

    • https://muhasebat.hmb.gov.tr/kbs-uygulamalar adresinde bulunan Çağrı Merkezi (Uygulama Destek) hattı üzerinden çağrı açmak suretiyle

    • (Çağrı sisteminde Kategori 1’den “Birim Tanımlama Talepleri” seçilerek açılacaktır.)

    • VKN bilgisinin/yeni açılan okul/kurum kodunun tanımlattırılması,

  12. Yıl içerisinde her ne sebeple olursa olsun sayımlar ve yılsonu sayım işlemleri, “Sayım ve Yıl Sonu İşlemleri” menüsünden yapılmalıdır.

    • Ayrıca, sayımı yapılan yılın işlemleri bitirilmeden izleyen yıla ait giriş-çıkış kayıtları yapılamamaktadır.

    • Bu nedenle tüm ambarların sayım işlemi tek tek yapılmalıdır.

    • Tüm ambarların sayım işlemi bittikten sonra “YILSONU İŞLEMİNİ BİTİR” butonu kullanılmalıdır.

    • Yılsonu işlemi bitir butonu kullanılmadıkça yapılan kayıtlar, bir önceki yılın 31 Aralık tarihini alacaktır.

Bilgilerini ve söz konusu iş ve işlemlerin, Bakanlığımız merkez ve taşra teşkilatı harcama birimi taşınır sorumlularınca yukarıda yapılan açıklamalara dikkat edilerek yürütülmesi ve tamamlanma sürecinde gereken önem ve hassasiyetin gösterilmesi hususunda,

Gereğini arz/rica ederim.

Ercan TÜRK
Bakan a.
Strateji Geliştirme Başkanı

İlgili Makaleler

Subscribe
Bildir
guest
0 Yorum
Eskiler
En Yeniler Beğenilenler
Satır İçi Geri Bildirimler
Tüm yorumları görüntüle
Başa dön tuşu
0
Düşüncelerinizi bekliyoruz, lütfen yorum yapın.x