Gündem

MEB 2025 Okullar Mal Hizmet ve Yapım Harcamaları

MEB 2025 Okullar Mal Hizmet ve Yapım Harcamalarına ilişkin hususlar resmiyazı ile eğitim kurumlarına gönderildi.

Milli Eğitim Bakanlığının gönderdiği Mal Hizmet ve Yapım Harcamaları konulu yazıyı sizlerle paylaşıyoruz.

MEB 2025 Okullar Mal Hizmet ve Yapım Harcamaları

T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI

Strateji Geliştirme Başkanlığı

Sayı: 05.02.2025 Sayı: E-84858891-841.99-125856263

Konu: Mal, Hizmet ve Yapım Harcamaları

DAĞITIM YERLERİNE

İlgi: a) 31.12.2024 tarihli ve 32769 sayılı mükerrer Resmî Gazete’de yayımlanan 2025 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu. b) 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu. c) 24.01.2025 tarihli ve 32792 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 2025/1 sayılı Kamu İhale Tebliği. ç) Strateji Geliştirme Başkanlığının 31.12.2024 tarihli ve 122135118 sayılı yazısı (Genelge No: 2024/58).

Millî Eğitim Bakanlığına bağlı harcama birimlerinin; mal, hizmet alımları ve yapım işlerinin ihaleleri İlgi (b)’de kayıtlı Kanun’a ve bağlı mevzuata göre yürütülmektedir. Anılan Kanun’da yapılan düzenlemeler ile Kanun’un 21’inci maddesinin birinci fıkrasının (f) bendi ve 22’nci maddesinin birinci fıkrasının (d) bendine göre yapılacak alımlara sınırlama getirildiğinden, Kanun kapsamındaki kurum ve kuruluşlar tarafından yapılacak mal, hizmet alımları ve yapım işlerine ilişkin harcamaların Kanun’da belirtilen temel ilkelere ve usullere uygun şekilde yapılması esastır.

Buna göre; 2025 yılında Bakanlığımız bütçesinden yapılacak mal ve hizmet alımları ile yapım işlerinde İlgi (b)’de kayıtlı Kanun’un 62’nci maddesinin birinci fıkrasının (ı) bendinin uygulanmasında dikkat edilecek hususlar aşağıda belirtilmiştir:

1- İhalelerde “Açık İhale Usulü” ile “Belli İstekliler Arasında İhale Usulü” temel ihale usulleri olarak uygulanacak, diğer usuller ise ancak Kanun’da belirtilen özel hâllerde tercih edilecektir. 2- İlgi (b)’de kayıtlı Kanun kapsamında temin edilecek mal ve hizmet alımları ile yapım işlerinde Kanun’un 5’inci ve 6’ncı maddelerinde belirtilen temel ilkelere kesinlikle uyulacaktır. 3- İlgi (b)’de kayıtlı Kanun’un 21’inci maddesinin birinci fıkrasının (f) bendi; mamul mal, malzeme ve hizmet alımlarında uygulanacak ancak yapım işlerinde kesinlikle uygulanmayacaktır. 4- 2025 yılında İlgi (c)’de kayıtlı Tebliğ ile 01.02.2025 – 31.01.2026 tarihleri arasında geçerli olmak üzere; İlgi (b)’de kayıtlı Kanun’un 21’inci maddesinin birinci fıkrasının (f) bendindeki parasal limitler 2.668.214,00 TL’ye, 22’nci maddesinin (d) bendindeki parasal limitler; büyükşehir belediyesi sınırları dahilinde bulunan idareler için 800.366,00 TL’ye, diğer idareler için 266.618,00 TL’ye yükseltilmiştir.

5- İlgi (b)’de kayıtlı Kanun’un 62’nci maddesinin birinci fıkrasının (ı) bendinde; “Bu Kanun’un 21’inci ve 22’nci maddelerindeki parasal limitler dahilinde yapılacak harcamaların yıllık toplamı, idarelerin bütçelerine bu amaçla konulacak ödeneklerin %10’unu Kamu İhale Kurulunun uygun görüşü olmadıkça aşamaz.” hükmü yer almaktadır. Bakanlığımızın ihale ve harcama yapmaya yetkili birimlerinin İlgi (b)’de kayıtlı Kanun’un 21’inci maddesinin birinci fıkrasının (f) bendi ve 22’nci maddesinin birinci fıkrasının (d) bendi kapsamında mal, hizmet alımları ve yapım işleri için Bakanlığımız bütçesine konulan ödeneklerin toplamının %10 oranını aşıp aşmadığı Strateji Geliştirme Başkanlığı tarafından takip edilecektir.

Bakanlığımız bütçesindeki mal ve hizmet alımları ile yapım işleri için tahsis edilen ödeneklerden bu usullerle yapılan harcamalara ait tutar ve oranlar Başkanlığımız sgb.meb.gov.tr internet adresinde her ay yayımlanacaktır.

6- İhtiyaç duyulması halinde Strateji Geliştirme Başkanlığı tarafından Kamu İhale Kurumundan uygun görüş isteneceğinden, merkez ve taşra teşkilatı harcama birimlerince ayrıca Kamu İhale Kurumuna müracaat edilmeyecektir.

7- İlgi (a)’da kayıtlı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu ile 2025 yılında Bakanlığımız bütçesine; mal alımları için 53.900.810.000,00 TL, hizmet alımları için 76.034.456.000,00 TL, yapım işleri için ise 212.593.759.000,00 TL ödenek tahsis edilmiş olup parasal limitlerin toplamı dikkate alınırken mal ve hizmet alımları ile yapım işleri için ayrılan ödenek tutarları ayrı ayrı değerlendirilecektir.

8- Bakanlığımıza bağlı idarelerin İlgi (b)’de kayıtlı Kanun’un 21’inci maddesinin birinci fıkrasının (f) bendi ve 22’nci maddesinin birinci fıkrasının (d) bendine göre yaptıkları harcamaların toplam tutarları; 2025 yılı için mal alımlarının %9’u olan 4.851.072.900,00 TL’ye, hizmet alımlarının %9’u olan 6.843.101.040,00 TL’ye ve yapım işlerinin %9’u olan 19.133.438.310,00 TL’ye ulaşana kadar Strateji Geliştirme Başkanlığından izin talep edilmeyecek ve harcamaların yapılmasına devam edilecektir.

Mal, hizmet alımları ve yapım işlerinin her biri için yapılan harcamaların toplamı belirtilen tutarlara ulaştığında ise herhangi bir duyuruya gerek kalmaksızın harcama yapmadan önce merkez teşkilatı birimleri doğrudan, taşra teşkilatı birimleri ise il millî eğitim müdürlükleri aracılığıyla Strateji Geliştirme Başkanlığından izin isteyecekler; bu izin verildikten sonra harcama yapabileceklerdir.

9- Bakanlığımız merkez ve taşra teşkilatında harcama yapma yetkisi verilen birimler, ilgili ay içerisinde yapılan harcama toplamını takip eden ayın en geç 10’uncu günü sonuna kadar Mal, Hizmet ve Yapım Harcamaları Modülü’ne veri girişi yapacaklardır.

İlçe millî eğitim müdürlükleri, kendilerine bağlı harcama birimlerinin işlemlerini teyit ettikten sonra sistem üzerinden onay vererek en geç takip eden ayın 15’inci günü sonuna kadar mali verileri modül üzerinden il millî eğitim müdürlüklerine ileteceklerdir.

Merkez teşkilatı birimleri ve il millî eğitim müdürlükleri ise işlemlerin doğruluğunu teyit ettikten sonra sistem üzerinden onay vererek en geç takip eden ayın 20’nci günü sonuna kadar modül üzerinden mali verileri Strateji Geliştirme Başkanlığına ileteceklerdir.

İl ve ilçe millî eğitim müdürlüklerine, kurumların hatalı işlemlerini düzeltme yetkisi verilmiştir. Düzeltme işlemlerini il ve ilçe millî eğitim müdürlükleri genel yetkili kullanıcıları ile yapabileceklerdir. Bu işlemleri, kendi kurumsal yetkili hesapları ile (harcama birimi gibi) yapmaları gerekmektedir.

10- Harcama tutarlarının gönderilmesinde ve Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu ile belirtilen limitlerin %9’unun aşılması durumunda Strateji Geliştirme Başkanlığından alınacak izinlerde Örnek Tablo kullanılacaktır.

11- Bakanlığımız bütçesinden yapılan harcamalardan;

a) Mal alımı olarak bildirilecek harcamalar:

  • (03.02) Tüketime yönelik mal ve malzeme alımları,
  • (03.07) Menkul mal, gayrimaddi hak alım, bakım ve onarım giderleri,
  • (06.01) Mamul mal alımları,
  • (06.02) Menkul sermaye üretim giderleri.

b) Hizmet alımı olarak bildirilecek harcamalar:

  • (03.05) Hizmet alımları.

c) Yapım işleri olarak bildirilecek harcamalar:

  • (03.08) Gayrimenkul mal bakım ve onarım giderleri,
  • (06.05) Gayrimenkul sermaye üretim giderleri,
  • (06.07) Gayrimenkul büyük onarım giderleri.

ç) Bildirilmeyecek harcamalar ise:

  • (05.04) Hane halkı ve işletmelere yapılan transferler ekonomik kodundan yapılan harcamalar,
  • (332) Okul pansiyonları hesabından yapılan harcamalar ile il ve ilçe özel idarelerinden yapılan harcamalar,
  • Temsil-ağırlama faaliyetleri kapsamında yapılacak konaklama, seyahat ve iaşeye ilişkin harcamalardır.

Bu kapsamda modüle girilen harcamalar, ayrıca yazı ile Strateji Geliştirme Başkanlığına gönderilmeyecektir.

Ayrıntılı harcama programı aylık olarak planlanmıştır. Merkez harcama birimleri yılın son aylarını beklemeden ödeneklerin mahalline ulaşmasını temin edeceklerdir.

Bu nedenle, özellikle Bakanlığımız taşra teşkilatı birimlerinin yapacakları harcamaları yılın son ayını beklemeden yapabilmeleri, İlgi (b)’de kayıtlı Kanun’un 21’inci maddesinin birinci fıkrasının (f) bendi ve 22’nci maddesinin birinci fıkrasının (d) bendine ilişkin limitlerin tespiti ile gerekli durumlarda Kamu İhale Kurumundan izin alınması işleminin zamanında yapılmasına azami dikkat edilerek iş ve işlemlerin amacına uygun ve sorunsuz tamamlanmasından yöneticiler sorumlu olacaktır.

Yukarıda yer alan açıklamalar ve İlgi (ç)’de kayıtlı Genelge kapsamında Bakanlığımız merkez ve taşra teşkilatı harcama yetkililerinin; mal, hizmet alımları ve yapım harcamalarına ait veri girişlerini zamanında tamamlaması ve bu işlerde görevli personelin faaliyetleri sırasında saydamlık, şeffaflık ve hesap verebilirlik ilkelerine bağlılığın sağlanması hususlarında;

Bilgilerini ve gereğini arz/rica ederim.

Okulların 2025 Yılı Ödenek Talebi ve Kullanımına İlişkin Esasları

İlgili Makaleler

Subscribe
Bildir
guest
0 Yorum
Eskiler
En Yeniler Beğenilenler
Satır İçi Geri Bildirimler
Tüm yorumları görüntüle
Başa dön tuşu
0
Düşüncelerinizi bekliyoruz, lütfen yorum yapın.x