Mevzuat

Lisede Haftalık Ders Programında Öğretmenlerin Hangi Özel Durumları Dikkate Alınır?

Haftalık ders programının hazırlanması sürecinde, öğretmenlerin bireysel ihtiyaçları ve özel durumları da göz önünde bulundurulur. Bu yaklaşım, hem öğretmenlerin performansını artırmak hem de eğitim-öğretim sürecinin sağlıklı işlemesini sağlamak açısından önemlidir.

Haftalık ders programının öğretmenlerin özel durumları dikkate alınarak hazırlanması, insan odaklı bir eğitim anlayışının gereğidir. Bu uygulama, öğretmen motivasyonunu ve dolayısıyla eğitimin kalitesini artırır.

Yasal Dayanak
MEB Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği’nin 12. maddesinin (2) fıkrasının (a) bendinde şu hüküm yer alır: “Okulların eğitim ortamı, öğretmen durumu, engelli öğretmenler, özel eğitim ihtiyacı olan çocuğu bulunanlar, süt izni kullananlar, fizikî şartlar ve pedagojik esaslar göz önünde bulundurulur. Bu bağlamda; engelli öğretmenlerin, hukuken bakmakla yükümlü olduğu engelli yakını olan öğretmenlerin ve 36 ayını doldurmamış çocuğu olan öğretmenlerin tercihleri dikkate alınarak haftalık ders programı, gün ve saatleri okulun genel işleyişini bozmayacak şekilde hazırlanır.”

Engelli Öğretmenler
Engelli öğretmenlerin ihtiyaçları, ders programının hazırlanmasında öncelikli olarak dikkate alınır. Örneğin, fiziksel engeli olan bir öğretmenin derslikleri mümkün olduğunca giriş katında veya asansörlü binalarda olacak şekilde planlanır.

Ailevi Yükümlülükler
Özel eğitim ihtiyacı olan çocuğa sahip öğretmenler veya 36 aylık olmamış çocuğu bulunan öğretmenler için esnek çalışma saatleri oluşturulabilir. Bu öğretmenlerin, çocuklarının bakımı veya tedavisi için ihtiyaç duydukları zaman dilimleri göz önünde bulundurulur.

Süt İzni
Süt izni kullanan kadın öğretmenlerin ders programları, izin saatlerine göre düzenlenir. Bu sayede, öğretmenlerin hem yasal haklarını kullanmaları hem de ders verimliliğini korumaları sağlanır.

Pedagojik Esaslar
Ders programı hazırlanırken, öğretmenlerin branşları ve derslerin özellikleri de dikkate alınır. Örneğin, laboratuvar veya atölye dersleri, öğretmenlerin uygun olduğu saatlere yerleştirilir.

Örnek Uygulama
Bir okulda, bedensel engeli olan bir öğretmenin tüm dersleri zemin kattaki sınıflarda planlanır. Ayrıca, küçük çocuğu olan bir öğretmenin ilk derslere girmesi sağlanarak ailesiyle daha fazla zaman geçirmesine imkân tanınır.

İlgili Makaleler

Subscribe
Bildir
guest
0 Yorum
Eskiler
En Yeniler Beğenilenler
Satır İçi Geri Bildirimler
Tüm yorumları görüntüle
Başa dön tuşu
0
Düşüncelerinizi bekliyoruz, lütfen yorum yapın.x