Mevzuat

Kaynaştırma Bütünleştirme Yoluyla Eğitim Ne Demektir?

Kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim, özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin, diğer öğrencilerle aynı sınıf ortamında eğitim görmesini sağlayan bir uygulamadır. Yönetmeliğin 4. maddesinin (i) ve (dd) fıkralarında tanımlanmıştır. Buna göre, bu öğrenciler akranlarıyla tam zamanlı veya özel eğitim sınıflarında yarı zamanlı olarak eğitim alabilirler.

Kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim, özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin toplumsal hayata etkin katılımını sağlayan, eğitimde fırsat eşitliğini destekleyen önemli bir modeldir.

Amaç ve İlkeler
Bu uygulamanın temel amacı, özel eğitim ihtiyacı olan bireylerin sosyal, akademik ve duygusal gelişimlerini desteklemek, toplumla bütünleşmelerini kolaylaştırmaktır. Yönetmeliğin 8. maddesinde, bu öğrencilerin bireysel farklılıkları ve ihtiyaçları doğrultusunda eğitim almaları gerektiği vurgulanmıştır.

Destekleyici Uygulamalar
Kaynaştırma/bütünleştirme kapsamındaki öğrenciler için Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) hazırlanır. Yönetmeliğin 10. maddesine göre, BEP geliştirme birimi oluşturulması zorunludur. Ayrıca, destek eğitim odaları (4. madde, cc) ve rehberlik hizmetleri ile öğrencilerin ihtiyaçları karşılanır.

Örnek: BEP Uygulaması
Örneğin, disleksisi olan bir öğrenci için BEP kapsamında sınav süreleri uzatılabilir, görsel materyallerle desteklenmiş öğretim yöntemleri kullanılabilir. Bu sayede öğrenci, diğer öğrencilerle aynı müfredatı takip ederken ihtiyaç duyduğu ek destekleri de alır.

Yasal Dayanak
Uygulama, 573 sayılı Özel Eğitim Hakkında Kanun Hükmünde Kararname ve Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği’ne dayanmaktadır. Yönetmeliğin 10. maddesinde, kaynaştırma öğrencilerinin başarı değerlendirmesinin bu yönetmeliğe göre yapılacağı belirtilmiştir.

İlgili Makaleler

Subscribe
Bildir
guest
0 Yorum
Eskiler
En Yeniler Beğenilenler
Satır İçi Geri Bildirimler
Tüm yorumları görüntüle
Başa dön tuşu
0
Düşüncelerinizi bekliyoruz, lütfen yorum yapın.x