2025 2026 Özel Eğitim ve Rehberlik İş ve İşlemleri
2025 2026 Eğitim ve Öğretim Yılı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetlerine İlişkin İş ve İşlemler yazımızda yer alıyor.

2025 2026 Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetlerine İlişkin İş ve İşlemler Milli Eğitim Bakanlığı tarafından tüm okul ve kurumlara gönderildi. Bu resmi yazıyı hiçbir değişiklik yapmadan sizlerle paulaşıyoruz.
2025 2026 Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetlerine İlişkin İş ve İşlemler
T.C.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Sayı : E-10096465-299-139210364
Konu : 2025-2026 Eğitim ve Öğretim Yılı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetlerine İlişkin İş ve İşlemler
DAĞITIM YERLERİNE
İlgi:
a) Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği.
b) Millî Eğitim Bakanlığı Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği.
c) Millî Eğitim Bakanlığı Taşıma Yoluyla Eğitime Erişim Yönetmeliği.
ç) Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği.
d) Psikososyal Koruma, Önleme ve Krize Müdahale Hizmetleri Yönergesi.
e) Web Siteleri ve Mobil Uygulamaların Erişilebilirliği Genelgesi.
f) Okullarda Şiddetin Önlenmesi Genelgesi.
g) Millî Eğitim Bakanlığı Sosyal Sorumluluk Programı ve Hayat Boyu Öğrenme/Sertifikasyon Yönergesi.
ğ) 2024-2028 Davranışsal Bağımlılıklar ile Mücadele Ulusal Strateji Belgesi ve Eylem Planı.
h) 2024-2028 Uyuşturucu ile Mücadele Ulusal Strateji Belgesi ve Eylem Planı.
ı) 2024-2028 Tütün Kontrolü Strateji Belgesi ve Eylem Planı.
i) 2024-2028 Ailenin Korunması ve Güçlendirilmesi Vizyon Belgesi ve Eylem Planı.
j) 2021-2025 Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele IV. Ulusal Eylem Planı.
k) Çocukların Eğitim Süreçlerinin Güvenliğine İlişkin İş Birliği Protokolü.
8 Eylül 2025 Pazartesi günü itibarıyla başlayacak olan 2025-2026 eğitim ve öğretim yılında Bakanlığımıza bağlı okul/kurumlarda eğitim gören öğrencilerimize sunulacak rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri ile özel eğitim ihtiyacı olan bireylere sunulacak özel eğitim hizmetlerinde uygulama birliğinin sağlanması amacıyla;
-
Okullarda bağımlılıkla mücadele kapsamında yapılan çalışmaların İlgi (ğ) 2024-2028 Davranışsal Bağımlılıklar ile Mücadele Ulusal Strateji Belgesi ve Eylem Planı, İlgi (h) 2024-2028 Uyuşturucu ile Mücadele Ulusal Strateji Belgesi ve Eylem Planı, İlgi (ı) 2024-2028 Tütün Kontrolü Strateji Belgesi ve Eylem Planı doğrultusunda yürütülmesi,
-
İlgi (d) Psikososyal Koruma, Önleme ve Krize Müdahale Hizmetleri Yönergesi doğrultusunda afet farkındalığı, ilk yardım, bağımlılık, şiddetle mücadele ve psikososyal destek konularında farkındalık sağlayacak çalışmalara yer verilmesi,
-
İlgi (f) Okullarda Şiddetin Önlenmesi Genelgesi kapsamında okullarda yaşanan akran zorbalığı ile mücadele konusunda sınıf rehber öğretmenleri, okul idareleri, veliler, öğretmenler ve okul rehberlik ve psikolojik danışma servisi tarafından koordineli çalışmaların yürütülmesi, İlgi (j) Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele IV. Ulusal Eylem Planı gereklerinin yerine getirilmesi konusunda hassasiyet gösterilmesi,
-
İlgi (a-b) Yönetmelikler kapsamında rehberlik ve özel eğitim hizmetlerinin etkin yürütülmesi amacıyla rehberlik ve araştırma merkezleri ile okul rehberlik ve psikolojik danışma servisleri tarafından öğretmenler, yöneticiler, aileler ve öğrencilere yönelik bilgilendirme çalışmalarının yapılması,
-
Hafif düzeyde zihinsel yetersizliği olan öğrencilere yönelik hazırlanmış Özelleştirilmiş Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programlarının (ÖKGRP) özel eğitim okul ve sınıflarında uygulanmaya devam edilmesi,
-
Tüm kademelerde eğitim veren okullarda tam zamanlı kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitimlerini sürdüren özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin eğitime erişimi ve okula uyumu ile ilgili gerekli tedbirlerin alınması,
-
Tam zamanlı kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitimlerini sürdüren özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler için (özel yetenekli öğrenciler dâhil) eğitim gördükleri okullarda destek eğitim odalarının açılması, öğrencilerin destek eğitim odasında alacakları eğitime ilişkin planlama yapılması, öğretmen görevlendirilmesi ve bu hizmetin İlgi (a) Yönetmelik hükümleri doğrultusunda yürütülmesi,
-
Özel eğitim meslek okullarında “İş Eğitimi ve Meslek Ahlakı Dersi” kapsamında yeni açılacak meslek alanı ve dalına ilişkin bilgi ve belgeleri içeren resmî yazının Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğüne gönderilmesi, Bakanlıkça alan/dal tanımlama işleminin yapılması sonrasında ilgili okul müdürlüklerince e-Okul Yönetim Bilgi Sisteminde, Ortaöğretim “Kurum İşlemleri/Bilgi Giriş İşlemleri/Özel Eğitim Meslek Alan/Dal Belirleme” ekranından öğrencilerin şubeleri ve öğrenim gördükleri alan/dal bilgilerinin seçilerek kayıt işlemlerinin zamanında yapılması,
-
Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğüne bağlı okullar bünyesinde bulunan Özel Eğitim Meslek Okulu Programlarının uygulandığı özel eğitim sınıflarında öğrenimlerine devam eden öğrencilere İlgi (a) Yönetmelik hükümleri doğrultusunda e-Okul Yönetim Bilgi Sisteminde alan ve dal tanımlama işlemlerinin planlı ve zamanında yapılması,
-
Okullarda yapılan sosyal etkinliklerde özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin akranlarıyla birlikte yer almasına yönelik gerekli özenin gösterilmesi,
-
0-36 aylık özel eğitim ihtiyacı olan çocuklara yönelik erken çocukluk dönemi eğitim hizmetlerinin İlgi (a) Yönetmelik hükümleri doğrultusunda yürütülmesi için gerekli tedbirlerin alınması,
-
Özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilere İlgi (a) Yönetmelik hükümleri doğrultusunda sağlanan grup eğitimine hazırlık uygulaması ve tamamlayıcı eğitim faaliyetlerinin ilgili okul yönetimlerince planlanması ve yürütülmesi,
-
Özel eğitim okul ve sınıflarında verilen eğitim ve öğretim faaliyetlerinin aksamadan devam etmesi için okul servis araçlarıyla yürütülen taşıma hizmetlerine ilişkin iş ve işlemlerin aksaklığa mahal verilmeyecek şekilde il, ilçe ve okul müdürlükleri koordinesinde yürütülmesi,
-
Özel eğitim ihtiyacı olan bireyler için taşıma hizmeti sağlayan şoförler ve rehber personele yönelik düzenlenen 10 saatlik “Özel Eğitim Farkındalık Bilgilendirme Semineri”ne katılım sağlamayanların tespit edilerek eğitimlerinin ivedilikle planlanması,
-
Özel eğitim sınıfı açılması sürecinde; yerleşim yerinde açılmış olan mevcut özel eğitim sınıflarının eğitim hizmeti verdiği kademe, sınıflara kayıtlı olan öğrencilerin yetersizlik türleri, sınıfların kapasitesinin azami sayıya ulaşıp ulaşmadığı ve bu sınıflara taşıma yoluyla eğitime erişim sağlanıp sağlanamayacağı ile yerleşim yerinde bulunan özel eğitim okullarının öğrenci kapasitelerinin dikkatle değerlendirilmesi,
-
Aynı yerleşim yerinde bulunan birbirine yakın okullarda açılan özel eğitim sınıflarında eğitimini sürdüren öğrenci sayısının İlgi (a) Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği’nde yetersizlik türlerine göre belirtilen azami öğrenci sayısından az olması durumunda, kamu kaynaklarının etkin ve verimli kullanılması amacıyla azami öğrenci sayısı ve yetersizlik türleri dikkate alınarak sınıfların birleştirilmesi ve öğrencilerin ikamet adresleri doğrultusunda taşıma yoluyla eğitime erişimlerinin sağlanması,
-
Özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerimiz için hazırlanan ders kitapları, yardımcı kaynaklar ve eğitim araçları her yıl Kitap Seçim Modülü aracılığıyla okullar tarafından talep edilmekte; ardından Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından basım ve dağıtımı yapılmaktadır. İl ve ilçe millî eğitim müdürlüklerinin, kitapların dağıtımı sürecinde gerekli hassasiyeti göstermesi; depolara ulaşan kitapları bekletmeden ilgili öğretmen, öğrenci ve velilere ulaştırması,
-
Büyük puntolu ders kitabı ihtiyacı olan az gören öğrenciler için kitapların il veya ilçe millî eğitim müdürlüklerince zamanında ve eksiksiz temin edilmesi,
-
Yatılı özel eğitim okullarında pansiyon hizmetlerinin sağlıklı yürütülebilmesi için belletici öğretmen ile grup gözetimi ve eğitimi görevi verilen öğretmenlerin planlamalarının zamanında yapılması,
-
e-Okul Yönetim Bilgi Sisteminde “Bakanlık MEM İşlemleri/e-Pansiyon” modülündeki tüm verilerin eğitim ve öğretim yılı boyunca güncel tutulması,
-
İlgi (e) Cumhurbaşkanlığının Web Siteleri ve Mobil Uygulamaların Erişilebilirliği Genelgesi doğrultusunda okul ve kurumlarımızda erişilebilirlik ile ilgili öğrenci görüşlerinin alınması ve bu kapsamda yapılacak çalışmalara dâhil edilmelerine yönelik projelerin geliştirilerek uygulanması,
-
İlgi (k) Çocukların Eğitim Süreçlerinin Güvenliğine İlişkin İş Birliği Protokolü gereklerinin yerine getirilmesi konusunda hassasiyet gösterilmesi gerekmektedir.
Okul/kurumlarımızdaki özel eğitim ve rehberlik hizmetlerine ilişkin iş ve işlemlerin yukarıda belirtilen hususlar dâhilinde hiçbir aksaklığa mahâl verilmeden yürütülmesi hususunda bilgilerini ve gereğini rica ederim.
Dağıtım:
B Planına
Mustafa OTRAR
Bakan a.
Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri
Genel Müdürü
Daha fazlası için öğretmen sayfamız
Haber Öğretmen Telegram Kanalımız
Haber Öğretmen Whatsapp Kanalımız