Okulların 2025 Yılı Ödenek Talebi ve Kullanımına İlişkin Esasları

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü, 2025 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu kapsamında meslekî ve teknik eğitim Okulların 2025 Yılı Ödenek Talebi ve Kullanımına İlişkin Esasları belirledi.
Genel Müdürlük tarafından yayımlanan yazıda, okulların ödenek talebi ve kullanım sürecini düzenleyen “Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğüne Bağlı Faaliyet Gösteren Okul/Kurumların 2025 Yılı Ödenek Talebi ve Kullanımına İlişkin Esaslar” başlıklı belgenin ek olarak gönderildiği ifade edildi.
Okulların 2025 Yılı Ödenek Talebi ve Kullanımına İlişkin Esasları
Meslekî ve teknik eğitim veren okulların, kendilerine ayrılan ödenekleri belirlenen usul ve esaslara göre talep etmeleri gerektiği vurgulanırken, ilgili okullara söz konusu esasların duyurulması istendi.
Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürü Ali Karagöz imzasıyla yayımlanan yazıda, ödeneklerin etkin ve verimli kullanılması gerektiği belirtilerek, süreçle ilgili tüm okul yöneticilerinin gerekli hassasiyeti göstermesi talep edildi.
Ek olarak gönderilen 15 sayfalık belgede, ödeneklerin nasıl kullanılacağına dair detaylı bilgilere yer verildiği öğrenildi. Yetkililer, okul yöneticilerinin bu kurallara riayet etmelerinin, meslekî ve teknik eğitimin kalitesini artırmada önemli bir rol oynayacağını vurguladı.
Yazının sonunda, süreçle ilgili daha fazla bilgi almak isteyen yetkililerin Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü ile iletişime geçebileceği belirtildi.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
MESLEKÎ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜNE BAĞLI FAALİYET GÖSTEREN OKUL/KURUMLARIN 2025 YILI ÖDENEK TALEBİ VE KULLANIMINA İLİŞKİN ESASLAR
İÇİNDEKİLER
GİRİŞ ………………………………………………………………………………………………………………………………………. 1
DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN ÖNEMLİ HUSUSLAR ……………………………………………………………… 2
ÖDENEK TALEBİ VE KULLANIMINA İLİŞKİN ESASLAR ……………………………………………………… 4
1. EN SIK KULLANILAN ÖDENEKLER İÇİN İŞLEMLER ……………………………………………………………… 4
1.1. Aboneliğe Bağlı Fatura (Elektrik, su, ısınma, iletişim) Talepleri …………………………………………………. 4
1.2. Aboneliğe Bağlı Ön Ödemeli (Su, Doğalgaz) Talepleri ……………………………………………………………… 4
1.3. Temrinlik Alım Talepleri ……………………………………………………………………………………………………….. 4
1.4. Temizlik Malzemesi Alım Talepleri ………………………………………………………………………………………… 5
1.5. Kırtasiye Alım Talepleri ………………………………………………………………………………………………………… 5
1.6. Spor Malzemesi Alım Talepleri………………………………………………………………………………………………. 5
1.7. Yiyecek Alım (Yarım Yatılı-Öğle Yemeği) Talepleri ………………………………………………………………… 5
1.8. Diğer Çeşitli Giderler İçin Ödenek Talepleri ……………………………………………………………………………. 6
2. TAŞIT ÖDENEK TALEP İŞLEMLERİ ………………………………………………………………………………………… 6
3. EK ÜCRET VE HUZUR HAKKI İŞLEMLERİ ……………………………………………………………………………… 6
4. GÖREV YOLLUK İŞLEMLERİ ………………………………………………………………………………………………….. 7
4.1 Yurt İçi Sürekli Görev Yollukları ……………………………………………………………………………………………. 7
4.2 Yurt İçi Geçici Görev Yolluk talepleri …………………………………………………………………………………….. 7
5. TALEP OLMAKSIZIN GÖNDERİLECEK ÖDENEKLER …………………………………………………………….. 7
5.1. Sosyal Yardımlar (Pansiyonda Kalan Parasız Yatılı Öğrenciler İçin) …………………………………………… 7
5.2. Öğrencilerin Harçlıkları (Pansiyonda Kalan Parasız Yatılı Öğrenciler İçin) …………………………………. 7
5.3. Parasız Yatılı Öğrencilere Pansiyon Hizmetleri Ödenekleri ……………………………………………………….. 7
6. DİĞER ÖDENEK TALEPLERİ …………………………………………………………………………………………………… 8
6.1. Pansiyon %12 ödenek talepleri ……………………………………………………………………………………………….. 8
6.2. Hizmet Alımı (Yardımcı Hizmetli Personeli) ……………………………………………………………………………. 8
6.3. Okul Taşınma Ödenek Talepleri ……………………………………………………………………………………………… 8
7. DİĞER HUSUSLAR …………………………………………………………………………………………………………………… 8
7.1. SGK İdarî Para Cezaları ………………………………………………………………………………………………………… 8
7.2. Mahkeme Kararına İstinaden Ödenecek Yükümlülükler ……………………………………………………………. 8
7.3. Giyecek Yardımları …………………………………………………………………………………………………………….. 10
7.4. Personel Giderleri ……………………………………………………………………………………………………………….. 10
7.5. Parasız Yatılı Öğrencilerin Tedavi Giderleri …………………………………………………………………………… 10
7.6. İş Sağlığı ve Güvenliği ………………………………………………………………………………………………………… 10
7.7. Öğrenci Sigortaları ……………………………………………………………………………………………………………… 10
7.8. Resmî Yazışmalar ……………………………………………………………………………………………………………….. 10
7.9. Menkul Malların Büyük Onarım Giderleri ……………………………………………………………………………… 10
8. DEVLET DESTEĞİ ÖDEMELERİ …………………………………………………………………………………………….. 11
9. DEVİR İLE İLGİLİ İŞ VE İŞLEMLER ……………………………………………………………………………………….. 12
10. GENEL MÜDÜRLÜK BÜTÇE BİRİMİ İLE İLETİŞİM ……………………………………………………………….. 12
10.01. E-Posta Şablon ………………………………………………………………………………………………………………… 12
GİRİŞ
Bu Esaslar Genel Müdürlüğümüze bağlı eğitim ve öğretim faaliyetlerini yürütmekte olan okul ve kurumların uygulamada birlikteliğin sağlanması için aşağıda listelenen ekonomik kodlardaki ödenek taleplerinin zamanında ve hangi bir aksaklığa meydan verilmeden yapılabilmesi için hazırlanmıştır.
Bu Esaslar MEBBİS “Ödenek Talep Modülü” giriş sayfasında yer alan “Duyurular” kısmında yayımlanacaktır.
MEBBİS “Ödenek Talep Modülü” nün kullanımına ilişkin kılavuz Modül giriş sayfasında yer almaktadır.
UYGULAMAYA İLİŞKİN EKONOMİK KODLAR:
A. Finans Kodu 01 olan Ekonomik Kodlar
02.04 Sosyal Güvenlik Kurumlarına Devlet Primi Giderleri (Geçici Süreli Çalışanlar)
03.02 Tüketime Yönelik Mal ve Malzeme Alımları
03.02.10.01 Kırtasiye Alımları
03.02.20.01 Su Alımları
03.02.20.02 Temizlik Malzemesi Alımları
03.02.30.01 Yakacak Alımları
03.02.30.02 Taşıtlar için Yakıt ve Yağ Alımları
03.02.30.03 Elektrik Alımları
03.02.50.02 Spor Malzemeleri Alımları
03.02.50.03 Tören Malzemeleri Alımları
03.02.50.04 Bando Malzemeleri Alımları
03.02.40.01 Yiyecek Alımları
03.03 Yolluklar
03.03.10.01 Yurtiçi Geçici Görev Yollukları
03.03.10.01 Yurtiçi Sürekli Görev Yollukları
03.04 Görev Giderleri
03.04.80.01 Herhangi Bir Hizmet Tertibi ile İlişkilendirilemeyen İlama Bağlı Borçlar
03.05 Hizmet Alımları
05.04 Hane Halkı ve İşletmeler Yapılan Transferler
06.02 Menkul Sermaye Üretim Giderleri
06.06 Menkul Malların Büyük Onarım Giderleri
B. Finans Kodu 06 olan Ekonomik Kodlar
01.01 Personel Giderleri (Memurlar)
01.01.50.01 Ek Çalışma Karşılıkları (Ek Ücret ve Huzur Hakkı Ödemeleri)
DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN ÖNEMLİ HUSUSLAR
Harcama yetkilileri 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununa göre harcama talimatlarının bütçe ilke ve esaslarına, kanun ve diğer mevzuata uygun olmasından, ödeneklerin etkili, ekonomik ve verimli kullanılmasından ve söz konusu Kanun çerçevesinde yapmaları gereken diğer işlemlerden sorumludur. Gönderilen ödeneklerin zamanında ve hangi amaç için gönderildi ise o amaç için kullanılması gerekmektedir.
Modül üzerinden ihtiyaç talepleri doğru ekonomik koddan yapılması gerekmektedir. Analitik Bütçe Sınıflandırmasına İlişkin Rehbere “11-ekorehber_2020-2022.pdf (sbb.gov.tr)” linkinden ulaşılabilir. Ancak rehberin güncellenmesi hususu için ilgili sayfa kontrol edilmelidir.
Tüm ödenek talepleri ile resen gönderilecek ödenekler Genel Müdürlüğümüze tahsis edilen bütçenin serbestlik durumuna göre değerlendirileceğinden gönderilen ödenek miktarında değişiklik yapılabilir. Bu kılavuzda belirtilen hususlarda Genel Müdürlüğümüzce gerekli görüldüğünde değişiklik yapılabilir.
Ödenek talepleri MEBBİS “Ödenek Talep Modülü” (Modül) ile yapılacaktır. Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS), e-posta vb. yoluyla yapılan ödenek talep başvuruları değerlendirilmeye alınmayacaktır. Modüle eklenecek her türlü belgenin okunaklı olmasına dikkat edilmelidir. Okunaklı olmayan belge ile
yapılan talepler reddedilecektir.
Modülden yapılan ödenek taleplerinde “Kaydet” ve “Onayla” işlemlerinin her ikisinin de yapılması gerekmektedir. Kaydet sonrası Onayla işlemi yapılmaz ise talep Genel Müdürlüğümüz kullanıcılarının ekranına düşmemektedir. Pansiyon %12 talepleri EBYS üzerinden yazıyla talep edilecektir.
Genel Müdürlüğümüz tarafından ödenek gönderilmeden ödeme taahhüdü altına girilmeyecek ve ödenek üstü harcama yapılmayacaktır.
2025 yılı mali bütçesinde 03.02 ekonomik kodda elektik, su, yakacak, kırtasiye, temizlik, Temrinlik (atölye ve laboratuvarda uygulamalı eğitim esnasında kullanılan tüketim malzemesi), yangın tüpü dolumu, sportif faaliyet giderleri için 8453 alt faaliyeti oluşturulmuştur. Bu sebeple gönderilen ödenekler hangi amaç için gönderildi ise o amaca uygun olan 4 düzey ekonomik koda göre harcama yapılacaktır.
ÖRNEK 1:
37.266.410.8453-0013.0070-01-03.02 Elektrik Alımları için gönderilen ödenek 4 düzeyde
37.266.410.8453-0013.0070-01-03.02.30.03 tertibinden harcama yapılacaktır. Kırtasiye, su ve temizlik vb.
giderler için harcama yapılmayacaktır.
ÖRNEK 2:
37.266.410.8453-0013.0070-01-03.02 Laboratuvar Malzemesi ve Temrinlik Malzeme Alımları için
gönderilen ödenek 4 düzeyde 37.266.410.8453-0013.0070-01-03.02.60.01 tertibinden harcama
yapılacaktır. Elektrik, kırtasiye, spor malzemesi vb. giderler için harcamaları yapılmayacaktır.
Bu bağlamda; Söz konusu, doğru alt faaliyet ve ekonomik tertipler:
Alt Faaliyet Kodu 21470, Ekonomik Kodu 03.02.40.01 Yiyecek Alımları
Alt Faaliyet Kodu 8453, Ekonomik Kodu 03.02.10.01 Kırtasiye Alımları
Alt Faaliyet Kodu 8453, Ekonomik Kodu 03.02.20.01 Su Alımları
Alt Faaliyet Kodu 8453, Ekonomik Kodu 03.02.20.02 Temizlik Malzemesi Alımları
Alt Faaliyet Kodu 8453, Ekonomik Kodu 03.02.30.01 Yakacak Alımları
Alt Faaliyet Kodu 8453, Ekonomik Kodu 03.02.30.02 Taşıtlar için Yakıt ve Yağ Alımları
Alt Faaliyet Kodu 8453, Ekonomik Kodu 03.02.30.03 Elektrik Alımları
Alt Faaliyet Kodu 8453, Ekonomik Kodu 03.02.50.02 Spor Malzemeleri Alımları
Alt Faaliyet Kodu 8453, Ekonomik Kodu 03.02.50.03 Tören Malzemeleri Alımları
Alt Faaliyet Kodu 8453, Ekonomik Kodu 03.02.50.04 Bando Malzemeleri Alımları
Alt Faaliyet Kodu 8453, Ekonomik Kodu 03.02.60.01 Laboratuvar Malzemesi ve Temrinlik Malzeme
Alımları
Millî Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığının 21.05.2021 tarih ve 25387419 sayılı yazısındabelirtildiği üzere “Doğal Gaz Güvence Bedeli”, 15.07.2017 tarih ve 21679099 sayılı yazısında
belirtildiği üzere Su için “abonelik, açma kapama, bağlantı, teminat, güvence bedeli, katılma payı ve benzeri ad altında herhangi bir ücret talep edilemeyeceği” ve 30.05.2018 tarihli ve 30436 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliğinin 30’uncu maddesinin birinci fıkrasının (c) bendinde yer alan 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununa ekli (I) sayılı cetvelde yer alan kamu idarelerinden güvence bedeli alınmaz hükmü gereği GÜVENCE BEDELİ İLE İLGİLİ OLARAK ÖDENEK TALEP EDİLMEYECEKTİR.
Doğalgaz bağlantı bedeli ödenek talepleri; “Ödenek İşlemleri” menüsünden “Talep Türü” olarak “03.02.30.01-Doğalgaz Aboneliği (İlk Defa Abone Olurken)” olarak girilmesi gerekmektedir.
Döner sermaye işletmesinde (DÖSE) kullanılan elektrik, su, doğalgaz, vb. giderleri “Millî EğitimBakanlığı Döner Sermaye İşletmelerinde Üretimi Teşvik Primi Dağıtımı, Parça Başı Üretim, Atölye
Ve Tesislerin Özel Sektörle İş Birliği Yapılarak İşletilmesi Hakkında Yönetmelik” gereğince hesaplanarak döner sermaye işletmesi gelirinden karşılanacaktır. (Gider tutarı faturanın tamamını
karşılıyorsa döner sermaye işletmesinin yıl içi gelirlerinden ödenecektir, gider tutarı faturanın tamamını karşılamıyorsa DÖSE işletmesinin üretim için kullandığı giderlerin ayrı ayrı biriktirilecek,
biriken tutarların aylık faturaları karşılaması durumunda DÖSE işletmesinin yıl içi gelirinden ödenecektir..)
Ödemelerin süresi içinde yapılabilmesi için ödenekler zamanında talep edilmelidir. Özellikle son ödeme tarihi net olarak belirtilmiş faturalar okul/kuruma ibraz edildiğinde, zaman kaybetmeden
Ödenek Takip Modülü’ ne giriş yapılacaktır. Bakanlık tarafından inceleme ve ödenek gönderme işlemlerin belirli süre alacağı göz önünde bulundurulmalıdır.
Bazı harcamalarda erken ve peşin ödemeden dolayı indirim yapılabilmektedir. Bu durum göz önünde bulundurularak ödenek talebinde bulunulacaktır.
Tüm ödenek taleplerinde eklenen belgelerin içerisindeki bilgiler ile Modüle girilen bilgilerin aynı olması gerekmektedir.
ÖRNEK 3:
Elektrik faturası için ödenek talebinde Modülüne girilen Fatura Numarası, Tüketim Miktarı, Fatura Tutarı, Fatura Tarihi, İlk Okuma Tarihi, Son Okuma Tarihi, Son Ödeme Tarihi bilgilerinin talep için eklenen belgenin (Elektrik Faturası) içerisinde yer alan bilgilerle aynı olmalıdır.
Fatura veya diğer belgelerdeki toplam, KDV, damga vergisi, faizi, gecikme bedeli vb. bedellerinin dikkate alınarak toplam istenen tutar talep edilmelidir.
Talebe dayalı gönderilen ödenekler 30 gün içinde kullanılacaktır. Kullanılmaması hâlinde tenkis edilecektir.
Hesaplanan tutarlar haricindeki harcama kalemleri için (Temizlik Malzemesi Alım Giderleri, Temrinlik Alım Giderleri, Spor Malzemesi Alımları, Kırtasiye Alım Giderleri ve Yiyecek Alımları (Yarım Yatılı-Öğle Yemeği Harcamaları) hariç) ödenek talep edilirken öncelikli olarak alınacak mal ve hizmetin piyasa araştırması yapılacak, maliyet alınacak proforma fatura, teklif mektubu gibi belgelerle tespit edilecek ve bu belgelerle ödenek talebinde bulunulacaktır.
ÖDENEK TALEBİ VE KULLANIMINA İLİŞKİN ESASLAR
1. EN SIK KULLANILAN ÖDENEKLER İÇİN İŞLEMLER
1.1. Aboneliğe Bağlı Fatura (Elektrik, su, ısınma, iletişim) Talepleri
Abonelikler öncelikli olarak Modüle kayıt (kurum işlemleri) edilecektir. Bu işlemin her abonelik için bir kez yapılması yeterlidir. Abonelik kayıt işlemi yapılmadan faturalar için ödenek talebi yapılamamaktadır. Ancak aboneliklerde oluşacak değişikliklerin güncellenmesi gerekmektedir.
Okul/kurumun abonelik yolu ile satın aldığı (elektrik alımları, su alımları sayaç okumalı, doğalgaz alımları sayaç okumalı, jeotermal enerji alımları, telefon kullanım giderleri, bilgiye abonelik giderleri vb. gibi) mal ve hizmetlerin karşılığı, kuruma bedeli ödenmek üzere düzenlenmiş faturaların ödenmesi için gerekli ödenekler fatura işlemleri menüsü üzerinden talep edilecektir. Diğer menüler üzerinden yapılan talepler reddedilecektir. (Aboneliğe dayalı olarak talep edilen ödeneklerle ilgili eklenen belgeler çoğu zaman okunamamaktadır. Eklenen faturaların okunur olduğuna dikkat edilmelidir.)
Fatura İşlemleri Menüsündeki Yapılacak Talepler
Bilgiye abonelik ve internet erişim giderleri
Doğalgaz alımları (Sayaç Okumalı)
Elektrik alımları
Fatih Projesi TTVPN ödemesi (2019 yılı ve sonraki yıllara ait faturalar Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından ödeneceğinden MEBBİS’e fatura girişi yapılmayacaktır)
Jeotermal kaynak kullanımları
Pansiyon doğalgaz alımları (Sayaç Okumalı)
Pansiyon elektrik alımları (Sayaç Okumalı)
Pansiyon jeotermal alımları (Sayaç Okumalı)
Pansiyon su alımlar (Sayaç Okumalı)
Su alımları (Sayaç Okumalı)
Telefon abonelik ve kullanım ücretleri
Elektrik, su, doğalgaz, iletişim ve internet fatura taleplerinde sehven eksik girilen tutarlar, gecikme zammı, doğalgaz fiyat farkı vb. talepler mtegm-butce@meb.gov.tr e-posta adresine (k12 uzantılı resmî e-posta üzerinden) bildirilerek talep edilecektir.
1.2. Aboneliğe Bağlı Ön Ödemeli (Su, Doğalgaz) Talepleri
Bütçe ödeneği imkânları doğrusunda karşılanmaya çalışılacaktır. Su ve doğalgaz tüketim bedelleri ön ödemeli olarak yapılıyor ise maksimum 2 aylık ihtiyaç “Ödenek İşlemleri” menüsüne girilerek talep edilecektir. Ön ödemeli su ve doğalgaz alımı yapıldıktan hemen sonra harcama belgesi, Modülde “Maliye Aşamasında” kısmındaki listeden bulunarak “Harcama Belgesi Yükle” kısmında “Dosya Seç” butonu kullanılarak ilgili ödenek kaydına yüklenecektir. Harcama belgesi ait olduğu kısma girilmezse (yüklenmezse), bir sonraki talebe sistem izin vermeyecektir.
Modülün “Ödenek İşlemleri” menüsünden “FATURALI ÖDENEK TALEP İŞLEMLERİ” başlığı altında sıralanan harcamalara ait ödenek talebi girilmeyecektir.
1.3. Temrinlik Alım Talepleri
Okul/kurumun yıl içinde talep edebileceği tavan ödenek miktarı; okulunuzda eğitim öğretim yapılan alanlar ve alanlarda öğrenim gören öğrenci sayıları dikkate alınarak MEBBİS tarafından hesaplanacaktır. Hesaplanan tutardan fazla ödenek talebine sistem müsaade etmeyecektir. Temrinlik talebi “03.02.60.01 Laboratuvar Malzemesi ile Kimyevi ve Temrinlik Malzeme Alımları (tüp dolumları dâhil)’’ bütçe tertibinden talep edilecektir. Talep edilecek ödenek miktarı dönemler itibarıyla Mali yılın 1. Dönemi (Ocak Haziran) hesaplanan tutarın %60’ı, Mali yılın 2. Dönemi (Temmuz-Aralık) hesaplanan tutarın %40’ı; oranında olmak üzere yılda 2 defa ya da Mali yılın 2. Döneminde (Temmuz-Aralık) yılın tamamı oranında 1 defa “Ödenek İşlemleri” menüsünden talep edilecek olup, başka tertiplerden yapılan talepler değerlendirmeye alınmayacaktır. Bu ödenek, talepte bulunmayan kuruma gönderilmeyecektir.
1.4. Temizlik Malzemesi Alım Talepleri
Okul/kurumun yıl içinde talep edebileceği tavan ödenek miktarı; öğrenci sayıları dikkate alınarak MEBBİS tarafından hesaplanacaktır. Hesaplanan tutardan fazla ödenek talebine sistem müsaade etmeyecektir.
Temizlik Malzeme talebi “03.02.20.02 Temizlik Malzemesi Alımları” bütçe tertibinden talep edilecektir.
Talep edilecek ödenek miktarı dönemler itibarıyla Mali yılın 1. Dönemi (Ocak-Haziran) hesaplanan tutarın %60’ı Mali yılın 2. Dönemi (Temmuz-Aralık) hesaplanan tutarın %40’ı; oranında olmak üzere yılda 2 defa ya da Mali yılın 2. Döneminde (Temmuz-Aralık) yılın tamamı oranında 1 defa “Ödenek İşlemleri” menüsünden talep edilecek olup, başka tertiplerden yapılan talepler değerlendirmeye alınmayacaktır. Bu ödenek, talepte bulunmayan kuruma gönderilmeyecektir.
1.5. Kırtasiye Alım Talepleri
Okul/kurumun yıl içinde talep edebileceği tavan ödenek miktarı; öğrenci sayıları dikkate alınarak MEBBİS tarafından hesaplanacaktır. Hesaplanan tutardan fazla ödenek talebine sistem müsaade
etmeyecektir. Kırtasiye Alım talebi “03.02.10.01-Kırtasiye Alımları” bütçe tertibinden talep edilecektir. Talep edilecek ödenek miktarı dönemler itibarıyla Mali yılın 1. Dönemi (Ocak-Haziran) hesaplanan tutarın %60’ı Mali yılın 2. Dönemi (Temmuz-Aralık) hesaplanan tutarın %40’ı; oranında olmak üzere yılda 2 defa ya da Mali yılın 2. Döneminde (Temmuz-Aralık) yılın tamamı oranında 1 defa “Ödenek İşlemleri” menüsünden talep edilecek olup, başka tertiplerden yapılan talepler değerlendirmeye alınmayacaktır. Bu ödenek, talepte bulunmayan kuruma gönderilmeyecektir.
1.6. Spor Malzemesi Alım Talepleri
Okul/kurumun yıl içinde talep edebileceği tavan ödenek miktarı; öğrenci sayıları dikkate alınarak MEBBİS tarafından hesaplanacaktır. Hesaplanan tutardan fazla ödenek talebine sistem müsaade etmeyecektir. SporMalzemeleri Alım talebi “03.02.50.02-Spor Malzemeleri Alımları” bütçe tertibinden talep edilecektir.
Talep edilecek ödenek miktarı dönemler itibarıyla Mali yılın 1. Dönemi (Ocak-Haziran) hesaplanan tutarın %60’ı Mali yılın 2. Dönemi (Temmuz-Aralık) hesaplanan tutarın %40’ı; oranında olmak üzere yılda 2 defa ya da Mali yılın 2. Döneminde (Temmuz-Aralık) yılın tamamı oranında 1 defa “Ödenek İşlemleri”
menüsünden talep edilecek olup, başka tertiplerden yapılan talepler değerlendirmeye alınmayacaktır. Bu ödenek, talepte bulunmayan kuruma gönderilmeyecektir.
1.7. Yiyecek Alım (Yarım Yatılı-Öğle Yemeği) Talepleri
Ortaöğretim Yönetmeliğinin 217. Maddesi kapsamında sınıf rehber öğretmenlerince ekonomik durumlarının yetersiz olduğu belirlenen öğrencilere yardımcı olmak amacıyla yarım yatılı kadrosundan öğle yemeği verme imkânı olan okul/kurumlarca öğle yemeği verilir. Bu kapsamda belirlenen öğrenciler haricindeki öğrenciler, personel, misafir tabela ücretinden ödeme yapmak şartıyla öğle yemeğinden faydalanabilirler.
Yarım yatılılık kapsamında (imkânları uygun olan okullarda) öğrencilere verilecek öğle yemeği için Okul/kurumun yıl içinde talep edebileceği tavan ödenek miktarı; öğrenci sayıları dikkate alınarak (pansiyonda kalan parasız yatılı öğrenciler hariç) öğrenci sayısının %20’si için 150 gün üzerinden MEBBİS tarafından hesaplanacaktır.
Hesaplanan tutardan fazla ödenek talebine sistem müsaade etmeyecektir. Yarım Yatılılık (Öğle Yemeği) Harcamaları talebi “03.02.40.01 Yiyecek Alımları” bütçe tertibinden talep edilecektir. Talep edilecek ödenek miktarı dönemler itibarıyla Mali yılın 1. Dönemi (Ocak-Haziran) hesaplanan tutarın %60’ı Mali yılın 2. Dönemi (Temmuz-Aralık) hesaplanan tutarın %40’ı; oranında olmak üzere yılda 2 defa ya da Mali yılın 2. Döneminde (Temmuz-Aralık) yılın tamamı oranında 1 defa “Ödenek İşlemleri” menüsünden talep edilecek olup, başka tertiplerden yapılan talepler değerlendirmeye alınmayacaktır.
Bu ödenek, talepte bulunmayan kuruma gönderilmeyecektir. Gönderilen bu ödenek kesinlikle diğer ihtiyaçların karşılanmasında kullanılmayacaktır. 2024 yılında yarım yatılılık için ödenek talebinde bulunan ve bu ödeneği bu amaçla kullanmayan okullara 2025 yılında yarım yatılılık ödeneği gönderilmeyecektir.
Yarım yatılılık için gönderilen ödeneklerle yalnızca yemek yapımında kullanılan yiyecek ve içecek malzemeleri alınabilir. Öğle yemeği verme imkânı olan okul/kurumlarca, alınan malzemeler ile söz konusu öğrencilere ücretsiz yemek hizmeti verilir.
Kendi bünyesinde yemek üretme imkânı bulunmayan okullar; diğer okulların, kamu kurum ve kuruluşlarının yemekhanelerinde -hizmet alımına konu edilmeksizin- yemek üretiminde kullanılmak üzere erzak alarak ilgili kurum yemekhanesine usulüne uygun olarak devredecek ve üretilen yemeği öğrencilerinin istifadesine ücretsiz sunacaktır.
İmkânı olmayan okul/kurumlarca kendi okul/kurumunun döner sermayesinden, kantininden, diğer okul/kurumların döner sermayesinden, kantininden, diğer kamu kurum ve kuruluşlarından hizmet veya hazır yemek alımı şeklinde öğle yemeği verilemez.
1.8. Diğer Çeşitli Giderler İçin Ödenek Talepleri
Bu bölümdeki talepler “Ödenek İşlemleri” menüsünden yapılacaktır.
Yol Katılım Ücretleri, Araç Muayene Giderleri: İlgili kurumdan alınan belgeler ek yapılarak talep
edilecektir.
İlan Giderleri: İlana ilişkin ilgili fatura okulunuza ibrazı sonucu ödenek talebinde bulunulacaktır.
Kira/Ecrimisil Giderleri: Bina kiralamaları, 2018/5 Sayılı Bakanlığımız Tasarrufundaki Taşınmazlarda Mülkiyete ve Kullanım Türüne Konu İşlemler Hakkında Genelgesi hükümleri
doğrultusunda İl Millî Eğitim Müdürlüklerince gerçekleştirilecektir. Kira sözleşmesinde belirlenen ödeme tarihlerine uygun ödenek talebinde bulunulacaktır. Ödenek talebi yapılırken kira kontratı ve kiralamaya ilişkin Bakanlık Oluru MEBBİS ödenek talebine eklenecektir. Ecrimisil ödemelerinde ise ödeme emrini takiben ödenek talebinde bulunulacaktır.
Bando/Tören Malzemesi Alımları: Bütçe ödeneği imkânları doğrusunda karşılanmaya çalışılacaktır.
Yangın Tüpü Dolumu: 03.02.60.01 ekonomik kodundan talep yapılacaktır.
Odun, Kömür (Katı Yakıt) Alımları: Okulların ve pansiyonları fuel-oil, kömür ve odun yakıt ihtiyaçları 07.01.2019 tarihli ve 425530 sayılı Strateji Geliştirme Başkanlığının yazısı gereği il/ilçe
yönetimleri tarafından karşılanacaktır.
İlk Abonelik ve Bağlantı Bedeli: İlgili belgeler eklenerek Ödenek İşlemleri menüsü altından “ilk defa abone olurken” ve doğalgaz bağlantı bedelinde ise “Bağlantı bedeli” açıklamasıyla verilen talep
türlerinden ödenek talebinde bulunulacaktır.
2. TAŞIT ÖDENEK TALEP İŞLEMLERİ
Taşıtla ilgili her türlü talep (yakıtı ve yağ değişimi dâhil) tüm işlemler bu menüye girilecek/yüklenecektir.
Araç Yakıt Alımları: Bütçe ödeneği imkânları doğrultusunda karşılanmaya çalışılacaktır. (Sisteme akaryakıt faturası girilmesi, bunun karşılanacağı anlamına gelmez. Ödenek onaylanmadan borçlanmamaya özen gösteriniz.)
Zorunlu Trafik Mali Sigorta Giderleri
Araç Tamir Bakım Giderleri
Ruhsat ve Vergi Giderleri
3. EK ÜCRET VE HUZUR HAKKI İŞLEMLERİ
Ek ücret ve huzur hakkı talepleri zaman sınırlaması olmaksızın girilebilecek, talepler ödenek durumuna göre karşılanacaktır.
Ek ücret ve huzur hakkı talepleri girildikten sonra talebe ait bir hata/eksiklik tespit edilmesi hâlinde, Bakanlık tarafından onay verilmediği sürece düzeltme yapabilir veya talep silinebilir.
Ek ücret ve huzur hakkı ve MEBBİS üzerinden nasıl talep edileceği konusunda 22.11.2017 tarih ve 19815199 sayılı yazı gönderilmiştir. Söz konusu yazı gereği MEBBİS üzerinden talep yapılamayan kişiler için talep formu doldurularak yazı ile talepte bulunulacaktır. İlgili form üzerinde açıklama yapılmaksızın veya form alanlarındaki eksiler tamamlanmadan gönderilen talepler işleme alınamayacaktır. Örneğin; tarım alanı bulunan liselerde öğretmen olarak çalışmakta olan mühendis-veteriner unvanları için sisteme talep girilemediğinden bu kişiler için form düzenlenecektir.
İşletme temsilcilerine verilecek huzur hakkı, kimya teknolojisi alanı öğretmenleri ve emekliye ayrılmış olan öğretmenler için sıklıkla form gönderilmektedir. Bu sayılan durumlar için form gönderilmeyecek, bu gibi talepler sisteme girilecektir. Kadrosu il/ilçe millî eğitim müdürlüklerinde olup mesleki okullarımızda görevlendirme yoluyla çalışan öğretmenler içinde ek ücret ve huzur hakkı ödenecektir. Bu husus dışındaki detaylı açıklamalar 22.11.2017 tarih ve 19815199 sayılı yazımız ile açıklanmıştır.
Ek ücret huzur hakkı ödemeleri yapılırken ait olduğu yılın Ocak ayı memur maaş katsayısı esas alınarak ödenecektir.
4. GÖREV YOLLUK İŞLEMLERİ
4.1 Yurt İçi Sürekli Görev Yollukları
Yurt İçi Sürekli Görev Yollukları (Emekli olan personel ve atama ya da tayin olan personel)
Sürekli görev yolluğu tertibi: 03.03.20 Yurt İçi Sürekli Görev Yolluklarından talep edilecektir.
Yolluk Bildirim Belgesi gibi belgeler talep esnasında mükerrer ödemelerin olmaması için okul müdürlüğü tarafından kontrol edilmelidir.
4.2 Yurt İçi Geçici Görev Yolluk talepleri
Yurt İçi Geçici Görev Yolluk talepleri bu bölümden yapılacaktır. Görev ifa edilmeden tahmini olarak yolluk talebinde bulunulmayacaktır. Göreve ait onay ve geçici görev yolluğu bildirimi belgesi gibi belgeler talep esnasında mükerrer ödemelerin olmaması için okul müdürlüğü tarafından kontrol edilerek sisteme girilecek, geçici görevlendirmelerin tasarruf anlayışı içinde yapılmasına özen gösterilecektir. Geçici görev yolluk ödenek tertibi: 03.03.10 Yurt İçi Geçici Görev Yolluklarından talep edilecektir.
Birden fazla kaynaktan yapılan geçici yolluk ödemelerinde mükerrer ödemelerin olmaması için okul müdürlüğü tarafından onay ve geçici görev yolluğu bildirimi belgesi mutlaka kontrol edilecektir.
5. TALEP OLMAKSIZIN GÖNDERİLECEK ÖDENEKLER
5.1. Sosyal Yardımlar (Pansiyonda Kalan Parasız Yatılı Öğrenciler İçin)
Bu harcamalar için ödenek talebinde bulunulmayacaktır. Yatılılık, Bursluluk, Sosyal Yardımlar ve Okul Pansiyonları Yönetmeliği’nin 21. maddesinin 1. fıkrasına göre pansiyonlu okullara; yılda bir defa eğitim öğretim yılı başında, pansiyonda kalan parasız yatılı öğrenci sayısı dikkate alınarak Bakanlık tarafından yapılacak hesaplama sonrası 37.98.419.288-0013.0070-01-05.04 ekonomik kodundan ödenek gönderilecektir.
5.2. Öğrencilerin Harçlıkları (Pansiyonda Kalan Parasız Yatılı Öğrenciler İçin)
Bu harcamalar için ödenek talebinde bulunulmayacaktır. Yatılılık, Bursluluk, Sosyal Yardımlar ve Okul
Pansiyonları Yönetmeliği’nin 21. maddesinin 2. fıkrasına göre 37.98.418.287-0013.0070-01-05.04 tertibinden, e-okulda kayıtlı parasız yatılı öğrencilere aylık ödenmek üzere ödenek gönderilecektir
2022 Ocak ayından itibaren geçerli olmak üzere parasız yatılı öğrencilere ödenecek harçlıklar PTT kanalıyla ödeneceğinden, ödenek gönderildikten sonra öğrencilere bilgi verilmesi ve “PTT Kart”
çıkartılması gerekmektedir.
Burslu Öğrenci Ücretleri: Öğrencilerin herhangi bir mağduriyet yaşamaması için öğrencilerin güncel bilgilerinin e-okul yönetim bilgi sisteminde bulunan e-Burs Modülü’ne işlenmesi gerekmektedir.
Burs Modülünde güncel bilgisi bulunan burslu öğrencilere burs tutarları Genel Müdürlük tarafından öğrencilerin “PTT hesabına” gönderilecektir.
Yatılı öğrenci harçlık, giyim kırtasiyesi ödemesi ile öğrenci bursları ile ilgili iş ve işlemler Genel Müdürlüğümüz Öğrenci İşleri ve Sosyal Etkinlikler Daire Başkanlığı tarafından yürütülmektedir.
5.3. Parasız Yatılı Öğrencilere Pansiyon Hizmetleri Ödenekleri
2025 Malî Yılı Pansiyon Gelir Gider Cetvelinde gösterilen ve pansiyonda barınan parasız yatılı öğrencilerinin; iaşe, ibate ve bütçedeki diğer giderlerini karşılamak üzere 37.98.420.289-0013.0070-01 05.04 tertibinden e-okuldaki parasız yatılı öğrenci sayısı dikkate alınarak aylık ödenek gönderilecektir. 3308 sayılı Kanun kapsamında olan okullar; meslekî ve teknik Anadolu liseleri, çok programlı Anadolu liseleri ve mesleki eğitim merkezleri (43.750 TL/280 x öğrenci sayısı x gün) için 280 günlük hesaplanacaktır.
Yıl içerisinde pansiyonlara yerleşen /ayrılan öğrenci ve açılan/kapanan pansiyonlar olması nedeniyle Genel Müdürlüğümüze tahsis edilen bütçe miktarı ve aylık serbest bırakılan ödenek e-okuldaki parasız yatılı öğrenci sayısı dikkate alınarak Genel Müdürlüğümüzce değerlendirilerek gönderilecektir.
6. DİĞER ÖDENEK TALEPLERİ
6.1. Pansiyon %12 ödenek talepleri
Pansiyon %12 talepleri EBYS üzerinden ilçe/il millî eğitim müdürlükleri aracılığıyla yazılı olarak talep edilecektir. Yazılı talepte ihtiyacın gerekçesi, tahmini maliyet ve proforma fatura eklenmesi gerekmektedir. %12 talepleri öncelikle yiyecek içecek ihtiyaçları için kullanılacaktır. Bunun haricindeki talepler ilgili ekonomik koddan MEBBİS üzerinden talep edilecektir. Pansiyonun 06.07 Gayrimenkul Büyük Onarım Giderleri için ise İl Millî Eğitim Müdürlüğünden talep edilmesi gerekmektedir. Pansiyonların donatım ve onarımı ile ilgili ödenek talepleri öncelikle aşağıda belirtilen tertiplerden Ödenek İşlemleri Menüsü üzerinden talep edilecektir.
Öğrenci Pansiyon ve Yurtlarının İyileştirilmesi (37.266.410.34458-0013.0070-01-06.02)
6.2. Hizmet Alımı (Yardımcı Hizmetli Personeli)
24 Aralık 2017 tarihli ve 30280 sayılı Resmî Gazetede ve 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye eklenmek üzere yayımlanan 696 sayılı KHK’nin 127. maddesinin, 23 ve 24. geçici maddesi gereği, hizmet alım yolu ile istihdam edilen personel geçici veya sürekli işçi kadrosuna geçmişlerdir. Bu nedenle okullara Genel Müdürlük tarafından hizmet alımı desteği verilememektedir.
6.3. Okul Taşınma Ödenek Talepleri
Okul/kurumun mevcut binasından/binalarından başka bir yerdeki bina/binalara taşınabilmesi için öncelikle Genel Müdürlüğümüzden Olur alınması gerekmektedir. Taşınma iş ve işlemleri için gerekli olan araç, vinç, işçilik vb. giderler il/ilçe millî eğitim müdürlüklerince il/ilçedeki diğer kamu kurum ve kuruluşlarının destekleri ile yerel imkânlar ile karşılanacaktır. Yerel imkânlar ile karşılanamayan iş ve işlemler için ödenek talebi MEBBİS’ten 03.05 ekonomik kodundan talep edilecektir. Belge olarak Genel Müdürlüğümüzce verilen Olur ve detaylı proforma faturanın MEBBİS’e yüklenmesi gerekmektedir.
7. DİĞER HUSUSLAR
7.1. SGK İdarî Para Cezaları
İdarî para cezaları için Bakanlığımız Strateji Geliştirme Başkanlığının 23.11.2011 tarihli ve 7679 sayılı yazısı gereği gerekli işlem yapılacaktır. İlgili kurumdan resmî olarak yapılan idarî para cezası tebligatları için ödenek talepleri, Modül üzerinden (02.04.20.01 SGK İdarî Para Cezaları) başlığı altında ilgili belgeler eklenerek istenecektir. Talep oluştururken açıklama kısmında cezai işlemin nedeni açıklanacaktır.
Sisteme eklenecek belgeler, “pdf formatında” taranıp eklenecektir.
7.2. Mahkeme Kararına İstinaden Ödenecek Yükümlülükler
İlama Bağlı Borç; Mahkeme kararı; İcra ve İflas Kanunu’na göre ilamlı icralar, uzlaşmaya gidilmesi durumunda uzlaştırıcının verdiği karar, arabulucuya gidilmesi durumunda arabulucunun verdiği kararlar ilam niteliğinde olup bu belgelerde yer alan avukatlık vekâlet ücretleri, tazminat, faiz vb. yargılama giderlerini tamamı ilama bağlı borç olarak nitelendirilmektedir. Ayrıca yukarıda belirtilen uzlaşma ve arabuluculuk müesseselerine ilişkin arabulucu ve uzlaştırıcı giderlerinin idaremiz kısmına düşen payı ilgisine göre “03.05.70.04-Uzlaşma Giderleri ve 03.05.70.05 Arabuluculuk Ücreti Giderleri” ekonomik kodundan ödenecektir. Söz konusu ödemelere ilişkin birimin “03.05 Hizmet Alım Giderleri” ekonomik kodunda yeterli ödeneği yoksa ödenek talebinde bulunulacaktır.
Bakanlığımız tarafından dava açılması durumunda mahkeme karar verinceye kadar Bakanlığımızca ödenmesi gereken mahkeme harçları “03.04.70 Mahkeme Harç ve Giderleri” ekonomik kodundan ödenmektedir. Söz konusu işlemlerin takibi il millî eğitim müdürlükleri tarafından yapıldığı için okul/kurumlar tarafından bu kodda ödenek talep edilmeyecek ve hiçbir şekilde ilamlarda yer alan avukatlık vekâlet ücretleri, faiz vb. yargılama giderleri ödenmeyecektir (Gerekçeli karar doğrultusunda yapılacak ödemeler 03.04.70 kodundan yapılamamaktadır.)
Herhangi bir ekonomik kodla ilişkisi bulunmayan ödemelerde ödenek istenirken Modül üzerinde; 03.04.80.01 Herhangi Bir Hizmet Tertibi ile İlişkilendirilemeyen İlama Bağlı Borçlar, 03.04.80.01 Herhangi Bir Hizmet Tertibi ile İlişkilendirilemeyen Arabuluculuk Kararına Bağlı Borçlar talep türleri kullanılacaktır. Modülde “Talep Türü” seçildiğinde ortaya çıkan “Mhk. Bil. Gir” butonu ile ekrana gelen “Mahkeme Bilgileri Giriş Ekranı” formundaki bilgiler eksiksiz ve doğru olarak doldurulmalıdır. Bilgileri eksik olan talepler dikkate alınmayacaktır. “Talep Tutarı” kısmına ilgili belgeden kaynaklı ödenmesi gereken toplam tutarın yazılması gerekmektedir.
Mahkeme kararı sonucunda ödenecek miktar faiz içeriyor ise faiz miktarı “Mahkeme Bilgileri Giriş Ekranı” na girilecek olup, “Talep Tutarı” kısmına yazılan miktara dâhil edilmeyecektir.
Ayrıca söz konusu formda yer alan faiz tutarı hesaplanırken ödenek gönderme süresinin de dikkate alınması gerekmektedir.
Bakanlığımız Strateji Geliştirme Başkanlığının 01.02.2024 tarihli ve E-10903426-841.01.01 95651033 sayılı yazıları gereğince İlama Bağlı Borçlar için yapılacak ödenek talepleri personel
maaşları ve sosyal güvenlik kurumlarına yapılan ödemelerle ilişkili ise il/ilçe millî eğitim müdürlükleri tarafından talep edilecek ve ödemesi yapılacaktır.
Bakanlığımız Strateji Geliştirme Başkanlığının 26.04.2024 tarihli ve E-10903426-841.99-101085801 sayılı yazılarına göre 03.04.80 herhangi bir hizmet tertibi ile ilişkilendirilemeyen ilama bağlı borç ödemelerinin ödenek talepleri ve ödeme işlemleri aşağıdaki esaslara göre yürütülecektir.
Örnek 1- Toplu sözleşme gereği yüksek lisans mezunu bir öğretmenin ek ders ücretinin %7 artırımlı ödenmesi talebi üzerine açılan dava sonucu hükmedilen vekâlet giderleri, yargılama giderleri, avukatlık giderleri vb. giderler davanın ana konusu olan ek ders ücretleri ile ödenecek tutarın tamamı ilgilisine göre 01.01 ya da 01.02 harcama kalemlerinden ödenir. SGK prim ve idari para cezaları söz konusu olması halinde ilgilisine göre 02.01 ya da 02.02 harcama kaleminden ödenir.
Örnek 2- Bakanlığımız merkez veya taşra teşkilatında görev yapmakta olan bir personelin hak ettiği harcırahın ödenmemesi ya da eksik ödenmesi üzerine Bakanlığımız aleyhine açmış olduğu dava sonucu hak ettiği harcırah ile ortaya çıkan vekâlet giderleri, yargılama giderleri, avukatlık giderleri vb. giderlerin tamamı 03.03 yolluklar harcama kaleminden ödenir.
Örnek 3- Görevden alınan bir personelin tekrar göreve dönmesi üzerine talep edilen maaş, ek ders, hazırlık ödeneği vb. ödemelerin yanı sıra davada hükmedilen vekâlet giderleri, yargılama giderleri, avukatlık giderleri vb. giderlerin tamamı ilgilisine göre 01.01 veya 01.02 harcama kaleminden ödenir. SGK prim ve idari para cezaları söz konusu olması halinde ilgilisine göre 02.01 ya da 02.02 harcama kaleminden ödenir.
Örnek 4- Personelin almış olduğu disiplin cezasına (personel için mali yükümlülük içeren kademe ilerlemesinin durdurulması veya aylıktan kesme) karşı açmış olduğu davada hükmedilen vekâlet giderleri, yargılama giderleri, avukatlık giderleri vb. giderlerin tamamı ilgilisine göre 01.01 ya da 01.02 harcama kaleminden ödenir.
Örnek 5- Bakanlığımıza bağlı halk eğitim merkezinde çalışan bir personelin iş akdinin işveren tarafından feshedilmesi sonucu oluşan tazminatlar ile ortaya çıkan vekâlet giderleri, yargılama giderleri, avukatlık giderleri vb. giderlerin tamamı 01.04 usta öğreticilere yapılacak ödemeler bütçe tertibinden ödenir. SGK prim ve idari para cezaları söz konusu olması halinde ilgilisine göre 02.04 harcama kaleminden ödenir.
Örnek 6- Bakanlığımız aleyhine açılan kamulaştırma (kamulaştırmasız el atma davası) ve haksız işgal tazminatı (ecrimisil) davalarında ortaya çıkan tazminatlar vb. ödemeler ile vekâlet giderleri, yargılama giderleri, avukatlık giderleri vb. giderlerin tamamı 06.04- gayrimenkul alımları ve kamulaştırması
kaleminden ödenir.
B. İlgili Hizmet Tertibi Bulunmayan/İlişkilendirilemeyen İlam Giderleri 03.04.80 Harcama KalemindenTalep Edilirken Dikkat Edilecek Hususlar;
Örnek 1- Bakanlığımıza bağlı okullarda öğrenim gören öğrencilerin uğramış olduğu iş kazaları,yaralanmalar gibi durumlarda açılan davalarda hükmedilen maddi-manevi tazminatlar ile vekâlet giderleri, yargılama giderleri, avukatlık giderleri vb. giderlerin tamamı 03.04.80 harcama kaleminden karşılanır.
Örnek 2- TYP kapsamında iş akdi sonlandırılan işçilerin ilamda yer alan tazminatları ile vekâlet giderleri, yargılama giderleri, avukatlık giderleri vb. giderlerin tamamı 03.04.80 harcama kaleminden karşılanır.
Örnek 3- İzinsiz eğitim ve öğretim faaliyetlerinin yürütülmesi sonucu açılan davalarda ortaya çıkan giderlerin tamamı 03.04.80 harcama kaleminden ödenir.
Yukarıda verilen örnekler ile Bakanlığımız aleyhine açılan davalarda sık karşılaşılan konular belirtilmiş olup bu örnekler dikkate alınarak benzer davalarda konusu itibariyle bakanlığımız 01-personel giderleri, 02-sosyal güvenlik kurumlarına devlet primi giderleri, 03-mal ve hizmet alım giderleri, 05-cari transferler ve 06-sermaye giderleri harcama kalemlerinden herhangi bir ödemesi yapılmış veya yapılması mümkün olanlar ise ilgisine göre 01, 02, 03, 05, 06 harcama kalemlerinden; 01-personel giderleri, 02-sosyal güvenlik kurumlarına devlet primi giderleri, 03-mal ve hizmet alım giderleri, 05-cari transferler ve 06-sermaye giderleri harcama kalemlerinden herhangi bir ödemesi yapılmamış veya yapılması mümkün olmayan giderlere ilişkin ilam giderlerinin ise tamamı 03.04.80 herhangi bir hizmet tertibi ile ilişkilendirilemeyen ilama bağlı borçlar kaleminden ödenir. Ödenen para ile ilgili yükümlülükler (ilama bağlı borçlar) nedeniyle ilgi Kamu Zararlarının Tahsiline İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik ve ilgi Millî Eğitim Bakanlığı’nın (Strateji Geliştirme Başkanlığı) 01.08.2019 tarihli ve 14381535 sayılı 2019/13 sayılı Genelgesi hükümlerine göre gerekli işlem yapılacaktır.
7.3. Giyecek Yardımları
İl/ilçe millî eğitim müdürlükleri tarafından Modül üzerinden talep edilecektir.
7.4. Personel Giderleri
Bakanlığımız Strateji Geliştirme Başkanlığı tarafından 01.02.2024 tarihli ve 95651033 sayılı yazısına göre il/ilçe millî eğitim müdürlükleri tarafından yapılacağından okullar tarafından ödenek talebi yapılmayacaktır.
Genel Müdürlüğümüze bağlı okullarda işletmelerde mesleki eğitim/staj gören öğrencilere 14.09.2021 tarih ve 31822748 sayılı yazımız gereği Genel Müdürlüğümüz bütçesinden 01.04 ekonomik kodundan ücret ödemesi yapılmayacaktır.
7.5. Parasız Yatılı Öğrencilerin Tedavi Giderleri
Strateji Geliştirme Başkanlığının 28.02.2012 tarih ve 1352 yazısı, (2684 sayılı Kanun hükümleri çerçevesinde eğitim ve öğrenim gören öğrencilere ait tedavi giderleri, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu’nun geçici 12. maddesinin 2. fıkrası gereği kamu idareleri tarafından sağlanan sağlık hizmetlerinin 01.01.2012 tarihinden itibaren Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığınca karşılanacağı belirtilmektedir.) gereği Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığınca karşılanacaktır.
7.6. İş Sağlığı ve Güvenliği
İş Sağlığı ve Güvenliği konusunda yapılan tüm çalışmalar 2014/16 sayılı Genelge çerçevesinde Bakanlığımız Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından ayrıca; 2024/36 sayılı Mesleki Eğitimde İş Sağlığı ve Güvenliği konulu Genelge çerçevesinde Genel Müdürlüğümüzce yürütülmektedir. İş Sağlığı ve Güvenliği konusunda tüm soru ve talepler Genelgeleri hazırlayan Genel Müdürlüklere ilgisine göre iletilecektir.
7.7. Öğrenci Sigortaları
Okullar tarafından Modül üzerinden ödenek talebi yapılacaktır. Öğrenci sigortaları “37.266.410.8453 0013.0070-01-02.04.10.02 Sağlık Primi Ödemeleri” ekonomik kodundan ödenecektir. SGK’ye verilecek bildirimler ve prim ödemeleri herhangi bir cezaya maruz kalınmadan zamanında ödenek talebi yapılacaktır. 5510 sayılı Kanun’un 5. maddesinin (b) bendine tabi sigortalıların prim oranı, prime esas kazançlarının %6’sı olup bu oranının %l’i kısa vadeli sigorta kolları, %5’i genel sağlık sigortası primidir. 9.12.2016 tarihinden itibaren tamamlayıcı eğitim ya da alan eğitimi gören öğrenciler için de aynı oran üzerinden prim ödenecektir.
7.8. Resmî Yazışmalar
Okul yönetimlerinden Bakanlığımıza (Genel Müdürlüğümüze) hitaben doğrudan yazılar yazılmakta, söz konusu yazılar ile görüş ve ödenek talepleri iletilmektedir. Bu gibi talepleri içeren yazıların Valilik kanalıyla gönderilmesi gerekmektedir. Doğrudan gönderilen yazılar değerlendirmeye alınmayacaktır.
7.9. Menkul Malların Büyük Onarım Giderleri
2025 Bütçe Kanununa göre tek bir makine veya teçhizatın bakım/onarımı için 117.000 TL’den fazla ödenek talepleri 06.06 ekonomik kodundan talep edilecektir. Bu ekonomik koddan birkaç makine ve teçhizatın toplam bakım onarım giderinin toplamının 117.000 TL’den fazla olması halinde ödenek talebi yapılmayacaktır.
Örnek 1 Makine ve Tasarım Teknolojisi alanına ait atölyede bulunan bir CNC tezgâhının onarımı için 250.000 TL ihtiyaç var ise bu ekonomik koddan ödenek talebi yapılacaktır.
Örnek 2 Okulda bulunan birden çok yazıcı, fotokopi makinelerinin onarımı için toplamda 250.000 TL ihtiyaç bu ekonomik koddan talep edilmeyecektir.
8. DEVLET DESTEĞİ ÖDEMELERİ
Genel Bütçe kapsamında devlet desteği ödemesi kesinlikle yapılmayacaktır.
3308 sayılı Meslekî Eğitim Kanunu’nun 18. maddesi ile geçici 12. maddesi uyarınca; aday çırak ve çıraklar ile işletmelerde mesleki eğitim gören, staj ve tamamlayıcı eğitime devam eden öğrencilere, aynı Kanun’un 25. maddesi gereğince yapılacak ödemelerin bir kısmının 25.8.1999 tarihli ve 4447 sayılı İşsizlik Sigortası Kanunu’nun 53. maddesinin üçüncü fıkrasının (b) bendinin (h) alt bendi kapsamında İşsizlik Sigortası Fonu’ndan devlet katkısı olarak ödenmesi kararlaştırıldığı ve bu amaçla 10.02.2017 tarihli usul ve esaslar hazırlanarak uygulamaya geçilmiştir. Devlet desteği uygulamasının 2021-2022 eğitim ve öğretim yılı başından geçerli olmak üzere beş eğitim ve öğretim yılı uzatılmasına ilişkin 5063 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararı 05.01.2022 tarih ve 31710 sayılı Resmî Gazetede yayımlanmıştır.
Söz konusu devlet desteği uygulaması son olarak yayımlanan; 24.07.2023 tarihli ve 3308 Sayılı Mesleki Eğitim Kanununa Göre Aday Çırak ve Çıraklar ile İşletmelerde Mesleki Eğitim Gören, Staj veya Tamamlayıcı Eğitime Devam Eden Öğrencilere Ödenecek Ücretlere Yönelik Devlet Katkısı Uygulaması Hakkında Usul ve Esaslar çerçevesinde yürütülmektedir.
Maliye Bakanlığı Muhasebat Genel Müdürlüğünün 13.02.2018 tarihli ve 90192509-730.06.02-2917 sayılı yazısı gereği muhasebe birimleri tarafından, mesleki eğitim özel hesap bakiyelerinin, her ayın 10’unda (bu tarih tatile gelmesi durumunda takip eden iş günü) Bakanlığımız Merkez Saymanlık Müdürlüğü tarafından bu amaçla açtırılan hesaba aktarılacağı 19.02.2018 tarihli ve 20880154-841.99-E.3512648 sayılı yazımız ile bildirilmiştir.
İadeler için Merkez Saymanlık Müdürlüğü Hesap Bilgileri
Banka Hesap No:
TR490001001745426568675004
MEB Merkez Saymanlık VKN:
6210312482
Okullar tarafından e-okul ve e-mesem sistemlerinden yapılması gereken devlet katkısı talep işlemleri her ayın 8. günü bitimine kadar tamamlanacaktır. Ayın 8. günü sonuna kadar yapılmayan talepler bir sonraki aya (eksik tutar olarak girilecek) bırakılacaktır.
18.09.2017 tarih ve 14132014 sayılı yazımız gereğince; işletmeler, bünyelerinde mesleki eğitim gören, staj yapan ve tamamlayıcı eğitime devam eden öğrencilere, yapacakları ücret ödemelerini öncelikli olarak banka hesapları aracılığı ile yapmaları, banka hesapları aracılığı ile (zaruri nedenlerle) yapamayanların ise düzenlenen ücret bordrosunun öğrenciye imzalatılması, bu da mümkün olamıyor ise ücretin hangi aya ait olduğunu, ödenen miktarı ve ödeme tarihini içeren bir belgenin işveren ve öğrenci (eğer öğrenci reşit değil ise velisi) tarafından imzalanması suretiyle ödemenin belgelenmesi gerekmektedir. Banka dışı ödemeler yalnızca zorunlu haller (öğrenci adına hesap açılamaması vb.) için bir seçenek olup, işletmenin tercihine
bırakılamaz.
Muhasebe birimlerine ait devlet katkısı ödemesinde kullanılan özel hesapların bakiyelerinin incelenmesinde, özel hesap bakiyelerinin ve yapılan iadelerin oldukça yüksek tutarlarda olduğu tespit
edilmiştir. Bu nedenle:
Okullarımız tarafından talep edilen devlet katkısı miktarının sistem tarafından zamanında ve doğru hesaplanabilmesi için; e-Okul Yönetim Bilişim Sistemleri ”İşletmelerde Meslekî Eğitim
Uygulamaları Modülünde yer alan Devlet Katkısı Ödemeleri Onay” ekranından onay işlemleri yapılmadan önce “İşletme Öğrenci Kontrol ve Düzeltme” ekranından kontrol işleminin
yapılarak hatalı görünen öğrenci bilgilerinin düzeltilmesi,
Öğrencinin İş yeri/Sigorta/Sözleşme Bilgileri” ekranından yeni işe başlatılan, işten ayrılan, işletme değiştiren ve mezun olan öğrencilerin işe giriş ve işten çıkış tarihlerinin doğru bir şekilde yapılması,
İşletmelerin, öğrenciye yaptıkları ödemeleri gösterir dekontları aylık olarak en geç ayın 8. günü bitimine kadar okul yönetimine ibraz etmesi ve okul yönetiminin de yalnızca dekont ibraz
eden işletmeler için devlet katkısı talep etmesi,
Devlet katkısına söz konusu ay içinde ihtiyaç duyulmuyor ise “Devlet Katkısı Ödemeleri Onay” ekranında “Ödenek İstemiyor” seçeneğinin işaretlenerek kaydedilmesi gerekmektedir.
9. DEVİR İLE İLGİLİ İŞ VE İŞLEMLER
Genel Müdürlüğümüzün 27.11.2018 tarihli ve 22699001 sayılı yazı ile “Dikkat Edilecek Hususlar” konulu yazısında belirtildiği üzere mesleki ve teknik eğitim kurumlarındaki ihtiyaç fazlası taşınırlar, öncelikle ihtiyacı olan başka mesleki ve teknik eğitim kurumlarına devredilecektir. Devir iş ve işlemlerinin “güncel parasal limit (KDV hariç) çerçevesinde yapılması” doğrultusunda
gerçekleştirilecektir.
10. GENEL MÜDÜRLÜK BÜTÇE BİRİMİ İLE İLETİŞİM
Okullarımız bütçe işlemleri ile ilgili konuları mtegm-butce@meb.gov.tr adresine e-posta göndererek ileteceklerdir. 2019/16 Sayılı Genelge gereği bütçe ile ilgili konularda iletişim için okulun resmi “k12” e-posta adresi kullanılacak, resmi okul e-postası dışında gelen talep ve istekler işleme alınmayacaktır. Telefon üzerinden yapılacak resmi bilgi paylaşımı, talepler veya malî konulardaki işlem istekleri (“MEB Bilgi ve Sistem Güvenliği Yönergesi” gereği) karşılanmayacaktır.
Okul yöneticileri ile iletişim kurabilmemiz için Genel Müdürlüğümüz internet sayfasında (http://mtegm.meb.gov.tr/kts/) “Kurum Takip Sistemi”nde bulunan okul yöneticilerine ait veriler
güncel olmalıdır.
Yazışmalarda, e-posta olarak gönderilen taleplerde, karışıklığa meydan verilmemesi bakımından kurum kodu ve vergi numarasının mutlaka belirtilmesi ayrıca kurum kodu değişikliklerinin zaman
kaybedilmeksizin bildirilmesi gerekmektedir.
Ödenek Takip Modülüne girilen talepler, Genel Müdürlüğümüz tarafından onaylandığında okulun …@meb.k12.tr uzantılı resmi e-posta adresine talebin onaylandığına dair bilgi e-postası ve okul
müdürünün cep telefonuna bilgi mesajı (SMS) gönderilmektedir. Bu nedenle Devlet Kurumları Modülünde kayıtlı cep telefonlarının doğru olması ve …@meb.k12.tr e-posta kutusunun sürekli
kontrol edilerek boş olmasının sağlanması gerekmektedir.
Soru ve sorunlarınıza cevap alabilmeniz, işleminizin hızlıca sonuçlanabilmesi için altta bulunan şablondaki kurum tanıtıcı bilgileri, göndereceğiniz tüm e-postalara eklemeniz gerekmektedir. Yetersiz bilgilerle gönderilen e-postalarınız işleme alınmayabilir. E-posta kutusu kota sorunu yaşamamak için e-posta adresini Outlook vb. istemci program üzerinden kullanmanız önerilir. Outlook kurulumu konusunda gerektiğinde bilişim teknolojisi öğretmenlerimizden destek alabilirsiniz. Kurumsal e postanın devamlı takibi önem arz etmektedir.
10.01. E-Posta Şablon
İl-İlçe:
Okul Adı:
Okul Kurum Kodu:
Vergi Kimlik No:
Soru-Sorun-Talep:
isteklerinizi anlaşılır biçimde açıklayınız. Gerekli belgeleri ekleyiniz.
Milli Eğitim Bakanlığı’ndan Mesleki ve Teknik Okullar İçin “e-Donatım İzleme Modülü” Duyurusu