8. Sınıf Din Kültürü 1. Dönem 2. Ortak Yazılı Örnek Soruları Çöz
MEB Ölçme Değerlendirme Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan 8. Sınıf Din Kültürü 1. Dönem 2. Ortak Yazılı Örnek Soruları Çöz içeriğimizde soruları çözebilirsiniz.
8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Kazanımları
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde 8. Sınıf Din Kültürü 1. Dönem 2. Ortak Yazılı Örnek Soruları sınavı kapsamında aşağıdaki temel konuları öğrenerek bireysel ve toplumsal hayatta dini değerlerin önemini kavrarlar:
Zekât ve Sadaka İbadetlerinin Anlamı ve Önemi
Öğrenciler, zekât ve sadaka ibadetlerini ilgili ayet ve hadisler ışığında öğrenir ve bu ibadetlerin dinî anlamını kavrarlar. Ayrıca, paylaşma ve yardımlaşma gibi ahlaki değerlerin toplum üzerindeki olumlu etkilerini fark ederler.
Zekât, İnfak ve Sadakanın Bireysel ve Toplumsal Önemi
Öğrenciler, zekât, infak ve sadakanın bireysel ve toplumsal dayanışmayı nasıl artırdığını öğrenir. Bu ibadetlerin insanlara sorumluluk bilinci kazandırdığı ve toplumda sosyal adaleti sağlamada ne kadar önemli olduğu üzerinde durulur.
Hz. Şuayb’in (a.s.) Hayatı
Öğrenciler, Hz. Şuayb’in hayatını ana hatlarıyla öğrenir ve onun adalet, dürüstlük ve hakkaniyet ilkelerine olan bağlılığını keşfeder. Bu bilgiler, öğrencilere iyi bir lider ve ahlaklı bir insan olmanın önemi hakkında ilham verir.
Maûn Suresinin Okunması ve Anlamının Kavranması
Öğrenciler, Maûn suresini düzgün bir şekilde okumayı öğrenir ve surede verilen mesajları anlarlar. Bu surede, sosyal yardımlaşma ve ihmal edilen ibadetlerin sonuçları gibi önemli konular işlenir.
Din, Birey ve Toplum İlişkisi
Öğrenciler, dinin bireylerin ahlakî gelişimindeki ve toplumsal hayatın düzenlenmesindeki rolünü analiz eder. Dinî değerlerin bireysel davranışlara ve toplumsal huzura katkı sağladığını anlamaya yönelik çıkarımlarda bulunurlar.
8. Sınıf Din Kültürü 1. Dönem 2. Ortak Yazılı Örnek Sorularını buradan çözebileceğiniz gibi ODGM sitesinden de PDF olarak çözebilirsiniz.
8. Sınıf Din Kültürü 1. Dönem 2. Ortak Yazılı Örnek Soruları Çöz
- “Onlar, mallarında; isteyenler ve isteyemeyip mahrum kalanlar için belli bir hak bulunan kimselerdir.”
(Me’aric suresi, 24-25. ayetler)
Bu ayette zekât ile ilgili hangi mesajın vurgulandığını açıklayınız. - Zekât ve sadaka bireyin hem malını arındırmasına hem de manevi huzur bulmasına vesile olan ibadetlerdir.
Kişi, sahip olduğu imkânları ihtiyaç sahipleriyle paylaşarak malının temizlendiğini ve bereketlendiğini düşünür.
Bu yardımlar sayesinde bencil duygulardan uzaklaşarak ruhen olgunlaşır. Allah’a olan yakınlığı artar.
Bu metinde bahsedilen ibadetlerin toplumsal açıdan önemini açıklayınız. - Hz. Şuayb, Medyen ve Eyke halkına gönderilmiş bir peygamberdi. Bu halklar, ahlaki olarak bozulmuş toplumlardı.
Hz. Şuayb, onlarda var olan yanlış davranışları düzeltmek için halkına şöyle seslenmişti:
“Ey kavmim! Ölçüyü ve tartıyı tam yapın, insanlara eşyalarını eksik vermeyin, yeryüzünde bozgunculuk yaparak karışıklık çıkarmayın.” (Hud suresi, 85. ayet)
Bu metinde Hz. Şuayb’ın vurguladığı değerleri kısaca açıklayınız. - Bismillâhirrahmânirrahîm. 1. Eraeytellezî yükezzibü biddîn.
2. ……………………………..
3. Velâ yehuddu alâ taâmil miskîn.
4. Feveylün lil musallîn.
5. ………………………………..
6. Ellezîne hüm yürâûn.
7. …………………………………
Maun suresinde boş bırakılan ayetleri ve bu ayetlerin anlamlarını yazınız.
No: Okunuşları Anlamları
2
5
7
- Din ve toplum arasındaki ilişki, toplumsal kimliğin ve değerlerin oluşumunda önemli bir etkiye sahiptir.
Din, bireylere ahlaki bir yol gösterici olurken, toplumsal kuralları ve davranışları da şekillendirir.
Toplumun gelenek ve göreneklerinde, kültürel unsurlarında kendini gösteren dinî inançlar, bireyler arası uyum ve dayanışmayı pekiştirir.
Bu metindeki altı çizili ifadelere dinin etkisini bir örnekle açıklayınız.
1. Dönem 8. Sınıf Türkçe 2. Ortak Yazılı Örnek Soruları Çöz
8. Sınıf İnkılap Tarihi 1. Dönem 2. Ortak Yazılı Örnek Soruları Çöz
2025 LGS Örnek İnkılap Tarihi Soruları Çöz
2025 LGS Örnek Türkçe Soruları Çöz
2025 LGS Örnek Din Kültürü Soruları Çöz
2025 LGS İngilizce Örnek Soruları ve Cevapları


