Eğitim

2025 İyilik Okulu Kılavuz Örnek Etkinlikler Ödüller

Milli Eğitim Bakanlığı ile Deniz Feneri Derneğinin düzenlediği 2025 İyilik Okulu Kılavuz Etkinlikler ve Örnekleri Ödüller başlığı altında tüm detaylarını sizlerle paylaşıyoruz.

Toplumsal dayanışmayı ve gönüllülük bilincini artırmayı amaçlayan “İyilik Okulu Örnek Uygulamaları, Yarışmaları ve Ödülleri Projesi” kapsamında önemli bir adım attı. Bakanlık ile Deniz Feneri Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği arasında 9 Ekim 2024 tarihinde yeni bir işbirliği protokolü imzalandı.

Protokol kapsamında, Bakanlığa bağlı resmî ve özel ortaokullar, imam hatip ortaokulları, ortaöğretim kurumları, halk eğitim merkezleri, açık öğretim kurumları ve olgunlaşma enstitüleri işbirliği içerisinde projeyi uygulayacak. Bu protokol, “İyilik Okulu” kapsamında yürütülen faaliyetlerin daha geniş kitlelere ulaşmasını ve etkin bir şekilde uygulanmasını hedefliyor.

2025 İyilik Okulu Projesinin Kapsamı
2025 İyilik Okulu ; iyilik temalı etkinlikler, yarışmalar ve ödüllerle öğrencilerin bireysel ve toplumsal duyarlılığını artırmayı amaçlıyor. Proje çerçevesinde, öğrencilerden iyilik günlükleri yazmaları, iyilik kumbaraları oluşturmaları, kısa film, belgesel ve animasyonlar hazırlamaları, şiir ve kompozisyon yarışmalarına katılmaları gibi çeşitli etkinlikler bekleniyor. Ayrıca, sosyal sorumluluk projeleri geliştiren öğrenciler ödüllendirilerek teşvik edilecek.

Gönüllülük Esaslı Çalışmalar
2025 İyilik Okulu Projesi, gönüllülük temelinde yürütülmekte olup, öğrenci ve öğretmenlerin topluma katkıda bulunmasını hedefliyor. Protokol ile bu çalışmalara yeni bir ivme kazandırılması amaçlanıyor. Özellikle yardım çalışmaları, sosyal sorumluluk projeleri ve eğitim faaliyetleriyle öğrencilerin hem bireysel gelişimleri desteklenecek hem de toplumsal dayanışma bilinci güçlendirilecek.

Deniz Feneri Derneği ile yapılan 2025 İyilik Okulu Projesi İşbirliği, Milli Eğitim Bakanlığı’nın eğitimle sosyal sorumluluk çalışmalarını birleştirerek geleceğin duyarlı bireylerini yetiştirme hedefinin önemli bir örneği olarak değerlendiriliyor.

2025 İyilik Okulu Projesi Kılavuz

2025 İyilik Okulu Projesi Yürütme Komisyonu
MADDE 5 – (1) “İyilik Okulu Proje Yürütme Komisyonu”nun Oluşturulması

  1. İlgili protokol ve bu uygulama esaslarında belirtilen “İyilik Okulu” projelerinin daha etkin ve verimli uygulanabilmesi için İl Millî Eğitim Müdürlüklerinde hâlen görev yapan Müdür Yardımcısı/Şube Müdürü veya varsa görevli öğretmenlerden birisine “İyilik Okulu” koordinasyonu sorumluluğu verilir.
  2. Etkinlik ve yarışmaların okullarda/merkezlerde planlanması ve gönüllülük esasıyla yürütülmesi amacıyla okullarda “İyilik Okulu Proje Yürütme Komisyonu” kurulur. Komisyon bir müdür yardımcısının başkanlığında projede görev üstlenebilecek gönüllü iki öğretmen, en az üç öğrenci/kursiyer olmak üzere yedi kişiden oluşur. Üyelerden biri koordinatör olarak görev yapar.
  3. Komisyon, öğrencilere/kursiyerlere rehberlik yapmak üzere gönüllü öğretmen/usta öğreticilerden her sınıf/kurs düzeyinde “Danışman Öğretmen/Usta Öğretici” belirler.

Komisyon Ve Danışman Öğretmen/Usta Öğreticiler
MADDE 6 – (1) Komisyon ve Danışman Öğretmen/Usta Öğreticilerin Görevleri

  1. Hedeflenen amaca ulaşılması için projenin başlangıcında tanıtım sunumu yapılır. Bu toplantıda dernek yetkilisi, komisyon üyesi veya komisyonun uygun göreceği bir danışman öğretmen/usta öğretici; okuldaki/kurumdaki öğretmenlere/usta öğreticilere, öğrencilere/kursiyerlere ve velilere yönelik projenin uygulanması ile ilgili sunum yapar.
  2. Komisyon ve danışman öğretmenler gerekli duyuruları yaparak en az üç (3) gönüllü öğrencinin katıldığı “iyilik takımları” oluşturulmasına destek verir.
  3. İyilik Okulu Projesi kapsamında öğrencilere/kursiyerlere rehberlik yapmak amacıyla Derneğin ve ilgili Bakanlık birimlerinin uygun gördüğü proje gönüllüleri de komisyonun uygun görmesi halinde projede yer alabilir.
  4. Danışman öğretmenler/usta öğreticiler, projeye katılmak isteyen gönüllü öğrencilerin/kursiyerlerin iyilik başvurusunu alır ve komisyona bildirir.
  5. Komisyon ve danışman öğretmenler/usta öğreticiler, etkinlik ve yarışmaların gerçekleştirilme sürecinde öğrencilere/kursiyerlere rehberlik yapar.
  6. Komisyon her ay veya belirli periyotlar için iyilik/etkinlik veya yarışma çizelgesini hazırlar, etkinliğin kimin tarafından ve ne şekilde düzenleneceğini belirler ve ilan eder.
  7. Komisyon, yarışmalarla ilgili okul/kurumda, görev yapacak Seçici Kurulu belirler ve okul/kurum müdürünün onayına sunar.
  8. Komisyon, etkinlik ve yarışmaların planlama doğrultusunda yürütülmesini sağlar. Okul/kurum müdürlüğüne değerlendirme raporlarını sunar.

2025 İyilik Okulu Projesi İyilik Takımları
MADDE 7 – (1)
İyilik takımları:

  1. Etkinlikte yer almak isteyen gönüllüler, takım liderleri öncülüğünde takımlarını kurarak listelerini sınıf danışman öğretmen/usta öğreticisine teslim eder.
  2. Takımlar, sadece öğrencilerden/kursiyerlerden oluşabileceği gibi, sadece velilerden veya hem öğrenci/kursiyer hem de velilerden ortaklaşa kurulabilir. İsteyen öğrenciler/gönüllüler kursiyerler, projeye bireysel olarak da katılabilirler.
  3. Komisyonca onaylanan takım listeleri sınıf ve okul/kurum panolarında ilan edilir.
  4. Takım üyeleri aynı şubeden olabileceği gibi farklı şubelerden de olabilir.
  5. Takım lideri, yürüttüğü iş ve işlemlerle ilgili danışman öğretmen/usta öğretici ile iş birliği yapar.
  6. Her bir takım en az üç (3) gönüllüden oluşur. Her takımın sorumluluğunu ‘Takım Lideri’ üstlenir.

2025 İyilik Okulu Projesi  Uygulama Esasları

MADDE 8 – (1)
2025 İyilik okulu Projesi uygulama esasları:

  1. İl/İlçe Millî eğitim müdürlükleri ile Dernek ya da temsilcilikleri tarafından projenin uygulanacağı il/ilçe ve okul/merkez belirlenir.
  2. Millî eğitim müdürlükleri ile Dernek ya da temsilcilikleri, “İyilik Okulu Projesi” çerçevesinde, proje kapsamındaki okul/kurumlarda gerçekleştirilecek etkinlik ve yarışmaları ortaklaşa planlar ve iş takvimini belirler. Her okul/kurum görev ve yetki alanıyla ilgili iş ve işlemleri yürütür.
  3. Dernek tarafından hazırlanan afiş, broşür, pankart vb. tanıtım materyalleri il/ilçe millî eğitim müdürlükleri iş birliği ile okullara/kurumlara basılı ya da online olarak ulaştırılır.
  4. Projeye katılacak okul/kurum müdürleri/müdür yardımcıları, öğretmen/usta öğretici, öğrenci/kursiyer ve okul aile birliği üyeleri ile gönüllü kişilere “İyilik Okulu Projesi”nin tanıtımı yapılır.
  5. Projede görev almak isteyen gönüllülere/takımlara talep olduğu takdirde, Dernek tarafından “iyilik okulu gönüllü eğitimi” düzenlenir.
  6. İyilik okulu kapsamında gerçekleştirilecek seminer, etkinlik ve yarışmalar için okul/kurum müdürlüğü tarafından sınıflar/salonlar hazır hâle getirilir.
  7. Projeye; proje kapsamındaki okul/kurumlarda eğitim-öğretim gören öğrenciler/kursiyerler ile öğretmen/usta öğreticiler ve veliler gönüllü olarak katılır. Okul dışı seminer, etkinlik ve yarışmalara katılacak öğrencilerin/kursiyerlerin velilerinden yazılı izin dilekçesi alınır.
  8. İyiliği yaygınlaştırmak, toplumsal dokuyu güçlendirmek ve eğitime destek amacıyla Dernek tarafından proje kapsamındaki okul/kurumlara, öğrencilere/kursiyerlere hediye edilecek, “İyilik Günlüğü”, “iyilik kumbarası”, kitap, kırtasiye ve yardımcı kaynak kitabı gibi hediye, “ödül” ve “plaketler”in belirlenmesi, temini ve üretimi için gerekli çalışmaların yapılması sağlanır. İyiliğin yaygınlaşmasını ve sosyal dokunun güçlendirilmesini sağlamak amacıyla öğrencilerle/kursiyerlere “iyilik” temalı proje yapma, uygulama, oyun, şiir, hikâye ve makale yazma, kısa film ve fotoğraf çekme ve belgesel yapma gibi etkinlik ve yarışmalar düzenlenir ve ödüller verilir.
  9. Gönüllü öğrenci/kursiyer, öğretmen/usta öğretici ve veliler belirlenerek derneği ziyaret etmelerine imkân verilir. Derneğe gelen ziyaretçilere istedikleri takdirde, lojistikte küçük birer koli hazırlatılarak barkot sistemini tanımaları ve yardım dağıtımı konusunda bilgi sahibi olmaları sağlanır.
  10. Talep edilmesi halinde, gönüllülerin Derneğin yardım yapma ve toplama faaliyetlerine katılmalarına imkân verilir.
  11. Dernek yardım gönüllüleri ile velilerinin izni dahilinde gezi, gözlem ve piknik programları organize edilebilir.
  12. İzin verilmesi ve ilgili mevzuatına göre, proje kapsamında yürütülen faaliyetlere ilişkin fotoğraf veya video kayıtları yapılarak bu kayıtlar Dernek/okul/kurum web sitesinde veya diğer yayın organlarında kullanılabilir.
  13. İlgili genel müdürlük temsilcileri, il ve ilçe millî eğitim müdürlükleri yetkilileri iş birliği ile proje paydaşlarının, ödül alan proje kapsamındaki okul/kurumların, proje ekiplerinin, öğrencilerin/kursiyerlerin, velilerin ve davetlilerin katılımı ile her yıl ödül töreni düzenlenir.
  14. Öğrencilere/kursiyerlere “İyilik Günlüğü”, gibi çeşitli ödüller veya plaketler takdim edilebilir.
  15. Dernek tarafından eğitim-öğretim yılı sonunda, iyilik okulu projesi kapsamında yürütülen çalışmalara ilişkin okul/kurum değerlendirme raporları, fotoğraf, video gibi tüm yazılı ve görsel materyallerden yararlanılarak “iyilik okulu projesi uygulama raporu” hazırlanır ve ilgili paydaşların yetkililerine ulaştırılır.

2025 İyilik Okulu Projesi Etkinlik Örnekleri

MADDE 9 – (1) İyilik temalı örnek uygulamalar:

1. İyilik Günlüğü: Öğrencilere/kursiyerlere Dernek tarafından hediye edilecek iyilik günlüklerine kendi iyilik hikâyelerini yazmaları istenir.

2. İyilik Kumbarası: Öğrencilerin/kursiyerlerin iyilik yapma ve infakta bulunmalarına destek olmak amacıyla Dernek tarafından öğrencilere/kursiyerlere iyilik kumbaraları hediye edilir.

3. Proje Oluşturma Yarışması:

Su kuyusu açmak, katarakt ameliyatı yaptırmak, mülteci kamplarında yaşamak zorunda kalan mültecilere gıda, giyim, yakacak, temizlik ve hijyen paketi desteği sağlamak;

Bir yetimin bir aylık giderini karşılamak, ihtiyaç duyulan ülkelerde ve bölgelerde eğitim materyali ve desteği sağlamak;

Afrika, Asya, komşu ülkeler ve dünyanın diğer yerlerindeki savaş ve afet bölgelerinde ev, barınak, okul ve mescit yaptırmak;

İnsani yardım kapsamında ihtiyaç duyulan gıda, giysi, tıbbi malzeme ve hijyen paketi gibi malzemelerin toplanması veya temini için kaynak oluşturmak;

Veya herhangi bir iyilik projesine kaynak oluşturmak gibi projeler planlanır. Projenin, bireysel, takım, sınıf veya okul tarafından gerçekleştirilmesi sağlanır.

4. Şiir, Hikâye, Kompozisyon ve Makale Yazma Yarışma/Etkinlikleri:
Gönüllü öğrencilerden/kursiyerlerden iyilik temasına uygun şiir, hikâye, kompozisyon ve makale yazmaları istenir. Yazılan eserlerden okullarda oluşturulan “seçici kurul” tarafından uygun görülenler sınıf/okul/pansiyon panoları, okul dergisi/gazetesinde ve dijital ortamlarda yayımlanır.

5. Kısa Film/Belgesel/Animasyon Hazırlama Yarışma/Etkinlikleri:
Öğrenciler/kursiyerler, iyilik temalı kısa film, belgesel, animasyon veya sunum hazırlar. Seçici kurul tarafından uygun görülen çalışmaların farklı alanlarda sunulması sağlanır.

6. Kısa Oyun/Senaryo Yazma ve Oynama Yarışma/Etkinlikleri:
Öğrencilerden/kursiyerlerden, iyilik temalı kısa oyun veya senaryo yazmaları ve sahnelemeleri sağlanır.

7. Fotoğraf Yarışması:
Öğrencilerden/kursiyerlerden iyilik temalı fotoğraf çekmeleri ve oluşturulan seçici kurul tarafından uygun görülenlerin sınıf/okul/pansiyon/merkez panolarında, okuldaki/merkezdeki görsel ve dijital ortamlarda sergilenmesi sağlanır. Fotoğraf sergisi ve albüm çalışmaları yapılır.

8. İyilik Haftası:
Haftanın iyiliği belirlenerek projeye katılanlardan o haftanın iyiliğini yapmaları, duygu ve düşüncelerini iyilik günlüğüne yazmaları istenir.

9. İyilik Kulübü:
Proje kapsamındaki okul/kurumlarda iyilik kulübü kurularak iyilik temalı etkinlik ve yarışmalar organize edilir.

10. İyilik Sergisi/Duvar Gazetesi:
İyilik yapma ile ilgili güzel söz, atasözü, deyim, ayet, hadis, STK’lar ve faaliyetlerinin bireysel ve toplumsal faydalarını ifade eden fotoğraf, resim, çizim, yazılı ve görsel belge, ulusal ve uluslararası medyada yer alan haber, röportaj, değerlendirme vs. çalışmaların sınıf, okul/merkez veya pansiyonlardaki panolarda, okuldaki/merkezdeki yazılı, görsel ve dijital ortamlarda sergilenmesi sağlanır.

11. Slogan-Afiş-Broşür-Logo Yarışma/Etkinlikleri:
Öğrencilerin/kursiyerlerin iyilik temalı afiş ve broşür hazırlamaları veya logo çizmeleri (örnek: iyilik kulübü logosu) sağlanır.

12. “Çizgilerle İyilik” Yarışma/Etkinlikleri:
Öğrencilere/kursiyerlere iyilik temalı karikatür, resim, kaligrafi ve karakalem gibi çalışmalar yaptırılır ve komisyonca uygun görülen eserler sınıf, okul/merkez veya pansiyonlardaki panolarda, yazılı, görsel ve dijital ortamlarda sergilenir.

13. “El Sanatları İle İyilik” Yarışma/Etkinlikleri:
Öğrencilerin/kursiyerlerin hat, ebru, tezhip ve kum sanatı ile iyiliği anlatmaları istenir.

14. Konferans-Söyleşi-Sohbet Programları:
“Yardım Çalışmalarının Kardeşlik Bilincimizin Gelişimine Etkileri”, “Karakter Eğitiminde İyilik Davranışlarının Önemi”, “Sosyal Sorumluluk ve Sivil Toplum Kuruluşları” gibi başlıklarda konferans/söyleşi/seminer gibi programlar düzenlenir.

15. Mülakat/Söyleşi:
Ömrünü insanî yardım ve hizmetlere vakfeden öncü şahsiyetler, hayırseverler; öğrenci/kursiyer, öğretmen, veli ve uygun görülen kişilerle mülakat/söyleşi yapılır, bunlar okul/merkez sitesi, dergisi, gazetesi ve dijital ortamlar vb. araçlarla paylaşılır.

16. İyilik Temalı Özgün Projeler:
Okullarda öğrencilerin insana, topluma, doğaya, evrene, çevreye, bitkilere ve hayvanlara yönelik geliştirdikleri “iyilik temalı” özgün projeler tasarlanır ve uygulanır.

2025 İyilik Okulu Projesi Ödüller

2024 yılında yapılan İyilik Okulu projesinde derecey giren öğrencilere verilen ödüller aşağıdaki gibidir. Muhtemelen 2025 İyilik Okulu projesinde bu ödüllerin daha fazlası verilecektir. Örnek teşkil etmesi bakımından sizlerle paylaşıyoruz.

Ortaokullar

Birincilik Ödülü: 12.000 TL

İkincilik Ödülü: 10.500 TL

Üçüncülük Ödülü: 9.000 TL

Jüri Özel Ödülü: Tablet + İyilik Kitap Seti

Çoklu İyilik Ödülü: Tablet + İyilik Kitap Seti

Lise / Halk Eğitim Merkezleri / Olgunlaşma Enstitüleri / Açık Öğretim Kurumları

Birincilik Ödülü: 15.000 TL

İkincilik Ödülü: 13.500 TL

Üçüncülük Ödülü: 12.000 TL

Jüri Özel Ödülü: Tablet + İyilik Kitap Seti

Çoklu İyilik Ödülü: Tablet + İyilik Kitap Seti

Eğitim içeriklerimizden daha fazla haberdar olmak için eğitim sayfamızı ziyaret ediniz.

daha fazla bilgi için İyilik Okulu adresini ziyaret ediniz.

İlgili Makaleler

Subscribe
Bildir
guest
0 Yorum
Eskiler
En Yeniler Beğenilenler
Satır İçi Geri Bildirimler
Tüm yorumları görüntüle
Başa dön tuşu
0
Düşüncelerinizi bekliyoruz, lütfen yorum yapın.x