2025 2026 İl İlçe Zümre Başkanları Toplantısı Gündem Maddeleri
2025 2026 İl İlçe Zümre Başkanları Toplantısı Gündem Maddeleri ve görüşülecek diğer konular yazımızda bulunmaktadır.

2025 2026 İl İlçe Zümre Başkanları Toplantısı Gündem Maddeleri Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları ve Zümreleri Yönergesinin 14 ve 15. maddeleri gereğince yapılacaktır.
Bu maddede yer alan gündem maddeleri toplantıya katılan zümre başkanlarının değerlendirmesine sunulacaktır.
2025 2026 İl İlçe Zümre Başkanları Toplantısı Gündem Maddeleri
Sıra Gündem Maddeleri
1 “Zümre Başkannca Açılış Yoklamanın yapılması
(Zümre Başkanı tayin vb. sebeple ayrılmış ise zümre başkan yardımcısı toplantıya başkanlık edecek, o da yoksa zümre başkanı seçimi yapılacak )”
2 2024-2025 eğitim yılı sene sonu toplantı kararlarının değerlendirilmesi,
3 TYMM ‘nin ilgili sınıf seviyelerinde uygulanması süreçlerinin görüşülüp değerlendirilmesi, il-ilçe genelinde uygulama birliği sağlamak adına kararlar alınması
4 Değerlerin öğretimine yönelik yürütülecek çalışmalar
5 Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli web sayfasında yer alan (https://tymm.meb.gov.tr/taslak-cerceve-planlari) çerçeve yıllık planları ve diğer dokümanların incelenmesi, görüşülmesi
6 Bakanlıkça hazırlanan basılı ve dijital (EBA, MEBİ vb.) öğretim materyallerinin/ dokümanların incelenmesi, görüşülmesi
7 Zümre ve alanlar arası işbirliği ve Disiplinler arası yaklaşım ile birden fazla disiplinin bilgi ve yöntemlerinin kullanılması
8 Haftalık ders saati sayısı altı ve üzeri olan derslerde üçüncü bir sınavın yapılmasının gerekçelendirilerek kararlaştırılması durumunda sınavın ne zaman yapılacağının belirlenmesi, ölçme değerlendirme merkezi müdürlüğünün görüşü alınarak konu soru dağılım tablosunun hazırlanması,
9 İl-İlçe düzeyinde yapılacak sınavlar ve ortak sınavların görüşülmesi, İl, ilçe ve okul geneli yapılacak ortak yazılı sınavlar için ölçme değerlendirme merkezi müdürlüğünün görüşü alınarak konu soru dağılım tablosunun hazırlanması,
10 İlçe genelinde yer alan okul öncesi ve ilkokullarda öğrencilerin akademik ve sosyal gelişiminin takibi ile öğrencilerin gelişim düzeyleri,
11 Eğitim ve öğretimde kalitenin yükseltilmesi ve Öğrenci başarısının artırılması için alınacak tedbirler,
12 İş sağlığı ve güvenliği,
13 Öğretim programlarında belirlenen ortak hedeflere ulaşılması yönünde çalışmaların planlanması
14 Öğrencilerin okudukları ve dinledikleri/izledikleri eserlerin Türkçe, Türk Dili ve Edebiyatı Öğretim Programları ekinde yer alan Eleştirel Okuma, Dinleme/İzleme Formu kullanılarak değerlendirilmesinin sağlanması,
15 Öğrencilerin ulusal ve uluslararası düzeyde katıldıkları çeşitli yarışmalarda aldıkları sonuçlara ilişkin başarı durumları, katılım sağlanmaması durumunda ise söz konusu yarışmalara ilişkin raporların incelenmesi,
16 Öğrenme ve öğretme süreçlerinin konu ve öğrenciye göre farklılaştırılarak, zenginleştirilerek, derinleştirilerek planlanması,
17 Öğretmen rehberliğinde gerçekleştirilen bireysel ve grupla yapılan etkinliklere katılım gözlem formları, oyun temelli değerlendirmeler ve verilen görevleri yerine getirme amaçlı ölçme araçları ile takip edilmesi kapsamında ders yılı süresince yapılacakların planlanması,
18 Öğretmenlerin mesleki gelişimlerini desteklemek amacıyla her ders yılında en az bir defa müdür tarafından gerçekleştirilen izleme, değerlendirme ve rehberlik çalışmalarına, ihtiyaç duyulması hâlinde ilgili zümre başkanı da katılır, hükmüne göre işlem yapılması
19 Özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programları (BEP) ile ders planlarının görüşülmesi, farklılaştırılmış uygulamalar kapsamında eğitim faaliyetlerinin zenginleştirilmiş öğrenme ve destekleme yaklaşımını kullanarak yürütülmesi,
20 Sosyal sorumluluk programı kapsamında il- ilçe bünyesinde koordine edilebilecek faaliyetlerin planlanması,
21 Süreç odaklı ölçme değerlendirme faaliyetlerinin yapılmasına ilişkin adımlar atılması,
22 Türkçe, Türk Dili ve Edebiyatı derslerinde okunacak eserlerin ve izlenecek filmlerin belirlenmesinde öğretim programında yer alan metin seçimi ölçütleri dikkate alınarak seçim yapılması, ve Okul kütüphanelerinin kullanımı konusunda faaliyetlerin görüşülmesi
23 Zümrelerce farklılaştırma ve zenginleştirme uygulamalarına yönelik ortak hedeflerin belirlenmesi ve bu hedefler doğrultusunda kararlar alınması,
24 Zümre kurulunca gündeme alınacak diğer konular
Daha fazlası için öğretmen sayfamız
Haber Öğretmen Telegram Kanalımız
Haber Öğretmen Whatsapp Kanalımız