2025 1. Dönem Sonu Faaliyet Haftası Kılavuz Örnek Etkinlikler konulu yazımızda bütün ayrıntıları sizler için hazırladık.
2025 1. Dönem Sonu Faaliyet Haftası Kılavuz Örnek Etkinlikler
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2024-2025 eğitim ve öğretim yılının birinci döneminin son haftasında, tüm okullarda uygulanacak bir “Dönem Sonu Sosyal Etkinlikler Faaliyet Planı” hazırladığını duyurdu. Bakan Yardımcısı Ömer Faruk Yelkenci imzasıyla yayımlanan genelgede, öğrencilerin zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve ahlaki açıdan çok yönlü gelişimini desteklemeyi hedefleyen etkinliklerin detayları paylaşıldı.
Planın İçeriği ve Uygulama Detayları
Genelgede, program dışı etkinliklerin eğitimi sınıf ve okul sınırlarının ötesine taşıyarak estetik duyarlılığı artırmayı ve zamanı etkili kullanmayı amaçladığı belirtildi. Bu kapsamda, öğrencilerin sorumluluk alarak ürün ortaya koyacakları, performans sergileyecekleri ve kendilerini geliştirecekleri bir ortam sunulması hedefleniyor.
Hazırlanan faaliyet planı, öğrencilere yeni ilgi alanları kazandırmayı, millî ve manevi değerleri güçlendirmeyi, akademik çalışmaları zenginleştirmeyi amaçlıyor. Okulların, mevcut planlarıyla birlikte bu etkinlikleri de uygulayabileceği ifade edildi. Faaliyetlerin öğrenci ve velilere ek külfet getirmeden uygulanması, çevre ve okul şartlarının göz önünde bulundurulması gerektiği vurgulandı.
Etkinlikler e-Okul Modülüne Kaydedilecek
Tüm etkinlikler, MEB tarafından e-Okul Sosyal Etkinlik Modülü’ne merkezi olarak tanımlanmış durumda. Okulların bu etkinlikleri gerçekleştirme durumları, modüle işlenen veriler üzerinden takip edilecek.
Duyuru ve İletişim
Dönem Sonu Faaliyet Haftası Kılavuz Örnek Etkinlikler, okullara gönderilmiş olup detaylar, “Uygulama Kılavuzu” ve “Faaliyet Sunusu” ile destekleniyor. Veliler ve öğrenciler, faaliyetlerle ilgili bilgileri okullardan edinebilecek. Ayrıca doğrulama işlemleri ve belge doğruluğu, e-Devlet sistemi üzerinden gerçekleştirilebilecek.
Ocak 2025 1. Dönem Sonu Faaliyet Haftası Kılavuz Örnek Etkinlikler
Dönem Sonu Faaliyet Haftası Kılavuz Örnek Etkinlikler
2024-2025 eğitim ve öğretim yılının birinci dönemi sona ererken öğrencilerimizin ders programlarının ötesine geçerek farklı alanlarda becerilerini geliştireceği, yeni şeyler keşfetme ve eğlenerek öğrenme imkânı bulacağı, sanatsal, kültürel, sportif ve bilimsel faaliyetler başta olmak üzere birçok etkinliğin bir araya geleceği “Dönem Sonu Faaliyet Haftası” ülke genelindeki tüm okullarda uygulanacaktır.
2025 1. Dönem Sonu Faaliyet Haftası Kılavuz Örnek Etkinlikler kapsamında okullarımız, Dilimizin Zenginlikleri Projesi gibi eğitim ve öğretim yılı boyunca faaliyet gösterilen çalışmaların ve öğrenci kulüp faaliyetlerinin dönem sonu etkinliklerini de bu hafta gerçekleştirecektir.
2025 1. Dönem Sonu Faaliyet Haftası Kılavuz Örnek Etkinliklerinde; öğrenci kulüpleri temsilcileri, ilgili öğretmenler ve okul müdürlüğünce uygun görülen bir müdür yardımcısının görev aldığı, okul içerisinde oluşturulan Faaliyet Haftası Yürütücü Heyeti tarafından organize edilecektir. Bu heyet; etkinliklerin planlanması, organizasyonu ve e-Okul Sosyal Etkinlik Modülüne süresi içerisinde işlenmesinden sorumludur.
Aşağıdaki faaliyet planında yer alan tüm etkinlikler Bakanlığımızca e-Okul Sosyal Etkinlik Modülüne merkezi etkinlik olarak tanımlanacak olup okulların etkinlikleri gerçekleştirme durumları modüle yapılan veri girişleri baz alınarak izlenecektir.
Dönem Sonu Faaliyet Haftası – Okul Faaliyet Planı
Gün | Saat | Etkinlik |
---|---|---|
Pazartesi | 09:00 – 10:30 | Yetenek Paylaşım Saati |
11:00 – 12:30 | Dilimizin Zenginlikleri: Münazara | |
13:30 – 15:00 | Bilgi Yarışması | |
Salı | 09:00 – 10:30 | Tecrübe Paylaşımı Söyleşileri |
11:00 – 12:30 | Dilimizin Zenginlikleri: Roller Tartışıyor | |
13:30 – 15:00 | Oyun Saati | |
Çarşamba | 09:00 – 10:30 | Bir Fikrim Var Saati |
11:00 – 12:30 | Dilimizin Zenginlikleri: Hitabet Yarışı | |
13:30 – 15:00 | Belgesel ve Animasyon Gösterimi | |
Perşembe | 09:00 – 10:30 | İyiliği Paylaş Saati |
11:00 – 12:30 | Dilimizin Zenginlikleri: Kelime Oyunları | |
13:30 – 15:00 | Sergi |
Not: Yukarıdaki tablo yalnızca örnek niteliğindedir. Okullar, etkinliklerin gün ve saatlerini kendi koşullarına göre düzenleyebilir. Ayrıca, okul idaresi ve Faaliyet Haftası Yürütücü Heyeti tarafından ek etkinlikler organize edilebilir.
2025 Yarıyıl Tatili Öğretmen Özür Grubu Atama Kılavuz Tercih Takvim
FAALİYET YÖNERGELERİ
1. İyiliği Paylaş Saati
Kötü ve negatif olayların sıkça paylaşıldığı zamanlarda, iyi ve pozitif gelişmelerin öne çıkarılması toplumsal farkındalık açısından faydalı olacaktır. Bu etkinlikte öğrenciler, yaptıkları bir iyiliği sınıfta arkadaşlarıyla paylaşabilir ve “iyilik” kavramı üzerinde konuşabilirler.
2. Bir Fikrim Var Saati
“Sosyal Sorumluluk Saati” olarak da değerlendirilebilecek bu etkinlikte öğrenciler, topluma ve dünyaya ilişkin konular üzerinde tartışabilirler. Örneğin, Gazze’de yaşanan insanlık dramı, küresel ısınma, sömürgecilik gibi konular hakkında bilgi alışverişi yapabilirler.
3. Belgesel ve Animasyon Gösterimi
Her sınıf için yaş düzeyine uygun belgesel veya animasyonlar öğretmenler ve okul idaresi tarafından seçilecek ve izletilecektir. EBA, Tabii gibi platformlardaki içeriklerden yararlanılabilir.
4. Sergi
Dönem boyunca yapılan çalışmalar, dergi ve gazete tasarımları, fotoğraf veya resim kulüplerinin eserleriyle bir sergi düzenlenebilir. Ayrıca, bilim ve teknoloji temalı sergiler de organize edilebilir.
5. Bilgi Yarışması
Her okul kendi bilgi yarışmasını düzenleyerek sorularını ve cevaplarını hazırlayacaktır. Yarışmanın tüm sınıflarda aynı anda uygulanması beklenmektedir. Bu yarışmalar, öğrencilerin bilgi birikimlerini ve analiz yeteneklerini geliştirmelerine olanak sağlar.
Kurallar ve Uyarılar:
a. Saygı ve Adil Rekabet: Diğer katılımcılara saygılı olunmalı ve adil bir rekabet ortamı sağlanmalıdır.
b. Kurallara Uyma: Belirlenen kurallara uyulmalıdır.
c. Grup İş Birliği: Grup çalışmalarında yardımlaşma ve destek esastır.
ç. Eğitici ve Eğlenceli: Katılımcılar, etkinliklere aktif şekilde katılarak hem eğlenmeli hem de öğrenmelidir.
6. Yetenek Paylaşım Saati
Bu saatte öğretmen ve öğrenciler, sahip oldukları yeteneklere veya ilgi duydukları alanlara dair sunumlar, atölyeler ve söyleşiler düzenleyebilirler. Dağcılık, nefes terapisi, tohum saklama, örgü bileklik yapımı gibi çeşitli içerikler organize edilebilir.
Kurallar ve Uyarılar:
a. İçerik Hazırlama: Sunumlar ilgi çekici, öğretici ve okul kurallarına uygun olmalıdır.
b. Başvuru Süreci: Belirtilen süre içinde başvurular yapılmalıdır.
c. Seçim ve Duyuru: Seçilen içerikler okul genelinde duyurulmalıdır.
ç. Etkinlik Süreci: Sunumlar belirlenen süre içinde tamamlanmalıdır.
d. İş Birliği ve Tolerans: Katılımcılar, farklı yetenek ve ilgi alanlarına saygılı olmalıdır.
7. Dilimizin Zenginlikleri: Hitabet Oyunları
Belirlenen üç hitabet oyunu ile öğrencilerin sınıf içinde hitabetlerini geliştirmeye yönelik çalışmalar yaparak eğlenmesi amaçlanmıştır.
Oyun 1: Okul Münazarası
- Öğrencilerin yerel konular ve okullarını etkileyen konular hakkında bilgi sahibi olmaları muhtemeldir. Heyecan verici bir tartışma projesi için, öğrencilerin zaten deneyimledikleri bir konuyu tartışın veya işlerin şu anda nasıl gittiğine dair bir alternatif sunmalarını isteyin.
Oyun 2: Roller Tartışıyor
- Sınıfça birlikte tartışmaktan keyif alacağımız bir konu belirleyelim.
- Hep birlikte tartışmadaki paydaşları belirlemeye başlayalım.
- Paydaş olarak belirlediğimiz her rolden üçer adet olacak şekilde kartlara bu rolleri yazıp bir deste oluşturalım.
- Desteyi gönüllülere ya da tüm sınıfa dağıtıp tartışmayı başlatalım. (Tartışma zamanı geldiğinde, her paydaş kendi görüşünü sunmaya başlamalıdır.)
- Sunumlardan sonra tüm sınıf, paydaşlara sorular soralım. Soruların ardından tartışmadaki hangi tarafın (olumlu ya da olumsuz) en güçlü savunmayı yaptığına karar verelim.
Oyun 3: Hitabet Yarışı
- Her sınıfın kendi içinde düzenleyeceği bu yarışma için belirli konseptler kura ile dağıtılır. Öğrenciler hazırladıkları konuşmaları sınıf önünde sunar ve sınıf, en iyi konuşmayı seçer.
Örnek Konseptler:
- Fatih Sultan Mehmet’in İstanbul’un Fethi Konuşması
- Tarık Bin Ziyad’ın Gemileri Yakma Konuşması
- Yeni Çıkacak Büyük Bir Teknolojinin Lansman Konuşması
- İstiklal Marşı Dizeleriyle İnşa Edilmiş Bir Kurtuluş Konuşması
- Üniversite Mezuniyet Konuşması
- Bir Öğretmenin Emeklilik Konuşması
- Bir Teknik Direktörün Final Maçı Öncesindeki Konuşması
- Ünlü Bir Bilim İnsanının Ödül Gecesi Konuşması
- BM Genel Kurulu’nda Sömürgecilik Üzerine Bir Konuşma
- Uzaya Çıkan İlk Türk Astronotun Döndüğünde Yaptığı İlk Konuşma
8. Tecrübe Paylaşımı Söyleşileri
- Ünlü ve uzman isimlerin davet edilebileceği gibi, çeşitli meslek gruplarından konuşmacılarla eğlenceli ve dikkat çekici söyleşiler yapılarak öğrencilerin keyifli vakit geçirmesi amaçlanmaktadır.
- Örneğin, “Ben Her Yerde Varım” Tecrübe Paylaşımı Buluşmaları ile Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü bünyesinde gerçekleştirilmekte olan “Ben Her Yerde Varım” projesi kapsamında herkesin bir mesleği olmalı anlayışıyla ortaokul öğrencilerine yönelik meslek lisesi öğrencilerinin alanlarına dair tecrübe ve bilgilerini aktarması yoluyla keyifli, beceri artırıcı ve bilgilendirici vakit geçirilmesi sağlanabilir.
Kurallar ve Uyarılar:
a. Saygı ve Dikkat: Konuşmacılara karşı saygılı olalım ve onların deneyimlerini dinlerken dikkatli olalım.
b. Soru ve Katılım: Konuşmacıların deneyimlerine dair sorular sormak ve etkinliğe aktif katılım göstermek hepimiz için faydalı olacaktır.
c. Sessizlik ve İlgi: Konuşma sırasında sessiz olalım ve konuşmacıların anlattıklarına odaklanalım.
9. Dilimizin Zenginlikleri Kelime Oyunları
- Her sınıf kendi yarışması için kelimeler ve sorular hazırlayacaktır. Yarışmanın aynı saatte her sınıfta uygulanması beklenmektedir.
10. Oyun Saati
- Çeşitli kutu oyunları ve drama oyunlarının oynanacağı serbest zaman etkinliği planlanacaktır. Oyun saati stres atmak, yeni şeyler denemek ve tabii ki bolca eğlenmek için harika bir fırsattır.
- Kimileri kart oyunlarını sever, kimileri strateji oyunlarına bayılır. Belki de dramaya meraklısınızdır ve oyun saati, içinde bulunduğunuz hikâyeleri canlandırmak için mükemmel bir zaman olabilir.
Oyun Saati kapsamında arkadaşlarınızla takım olup strateji kurabilir, kutu oyunlarının heyecanını yaşayabilir ya da dramayla kendinizi ifade etmenin keyfini çıkarabilirsiniz. Bu kapsamda; değerlerimizi gelecek nesillere aktararak kültürümüzü yaşatmanın önemli bir parçası olan geleneksel oyunlarımıza https://tegm.meb.gov.tr/dosya/100cocukoyunu.pdf adresinden ulaşabilirsiniz.
Kurallar ve Uyarılar:
a. Oyun Seçimi: Oyun seçiminde grup içindeki herkesin fikrini alarak, ortak bir karara varalım ve herkesin keyif alacağı oyunları seçelim.
b. Takım Çalışması: Etkinlik boyunca takım olalım ve birlikte oyunun keyfini çıkaralım. Birbirimize destek olalım ve adil bir rekabet ortamı yaratalım.
c. Eğlence ve Paylaşım: Oyun Saati, eğlencenin yanı sıra birbirimizi daha iyi tanıma ve birlikte zaman geçirme fırsatı sunuyor. Bu anları paylaşalım ve keyifli vakit geçirelim.
Bu Etkinliker Dışında Önereceğimiz Dönem Sonu Faaliyet Haftası Etkinlikleri
1. STEM ve Kodlama Atölyeleri
- Robotik Kodlama: Öğrencilere temel robotik ve kodlama becerilerinin kazandırılması.
- Makey Makey Projeleri: Basit devreler oluşturarak yenilikçi projeler geliştirme.
- Bilimsel Deneyler: Öğrencilerin eğlenerek öğrenebileceği deneylerin yapılması.
2. Kültürel ve Tarihsel Geziler
- Yerel Müze ve Tarihi Mekan Gezileri: Tarih bilincini artırmak için yerel kültürel mekanlara geziler düzenlenmesi.
- Köy Okullarına Destek Ziyareti: Dayanışma ve yardımlaşmayı teşvik eden etkinlikler.
3. Temalı Günler ve Yarışmalar
- “Dünyayı Kurtar” Proje Günü: Çevre sorunlarına yönelik yenilikçi fikirlerin geliştirildiği bir etkinlik.
- Okul Gazetesi Yarışması: Öğrencilerin özgün haber, hikâye ve içerik üretmesi.
- Kostüm Yarışması: Öğrencilerin yaratıcı kostümler tasarlayıp sunması.
4. Sanat ve Tasarım Atölyeleri
- Graffiti ve Duvar Sanatı: Okulun belirli alanlarına yaratıcı duvar resimleri yapılması.
- Geri Dönüşüm Tasarımları: Atık malzemelerle sanat eserleri veya işlevsel ürünler oluşturma.
- Müzik ve Drama Gösterileri: Öğrencilerin sahne yeteneklerini sergilediği etkinlikler.
5. Spor ve Fiziksel Aktiviteler
- Mini Olimpiyatlar: Takım oyunları ve bireysel yarışmalarla eğlenceli bir etkinlik.
- Doğa Yürüyüşü: Hem fiziksel hem zihinsel rahatlama sağlayacak bir etkinlik.
- Yoga ve Meditasyon Atölyesi: Öğrencilerin stres yönetimi becerilerini geliştirmesi.
6. Toplum Hizmeti ve Sosyal Sorumluluk Projeleri
- Fidan Dikimi: Çevre bilincini artıran bir etkinlik.
- Sosyal Yardım Kampanyaları: İhtiyaç sahibi öğrencilere yardım organizasyonları.
- Hayvan Barınağı Ziyareti: Hayvan sevgisini aşılayan farkındalık etkinlikleri.
7. Teknoloji ve Dijital Beceriler Atölyesi
- Video ve Fotoğrafçılık Atölyesi: Öğrencilerin temel dijital medya becerileri kazandığı bir etkinlik.
- Dijital Hikâye Anlatımı: Kendi kısa filmlerini veya hikâyelerini oluşturmaları.
8. İnovasyon ve Girişimcilik Günleri
- Küçük Girişimciler Pazarı: Öğrencilerin kendi tasarımlarını ve ürünlerini sergilemeleri.
- Gelecek Teknolojileri Sunumları: Öğrencilerin geleceğin teknolojilerine dair fikirlerini sunması.
Eğitim içeriklerimizden daha fazla haberdar olmak için eğitim sayfamızı ziyaret ediniz.